سلامت نیوز : دبیر انجمن ارگونومی ایران گفت: سالانه بیش از یك میلیون و 300 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در جهان می‌میرند و بیش از 50 میلیون نفر مجروح می‌شوند. 90 درصد این خسارات در كشورهای در حال توسعه است.

مجید معتمدزاده در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینكه نامگذاری دهه 2020-2011 به عنوان "دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها " از سوی سازمان ملل متحد اظهار داشت: هر سال یك میلیون و300 هزار نفر در جاده های سراسر جهان بر اثر تصادفات رانندگی می‌میرند.

وی با بیان اینكه حوادث رانندگی بیشتر از مالاریا انسان‌ها را می‌كشد تصریح كرد: در نتیجه حوادث رانندگی سالانه 50 میلیون نفر مجروح و بیشتر آنان معلول می‌شوند و 90 درصد از مرگ و میر تصادفات رانندگی در كشورهای در حال توسعه رخ می‌دهد.

معتمدزاده افزود: پیش‌بینی می‌شود كه تا سال 2020 مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی به مرز یك میلیون و 900 هزار نفر در سال برسد. از طرفی بر اساس گزارشها مشخص شده است حوادث رانندگی اولین علت مرگ ومیر جوانان در سراسر جهان به شمار می‌رود و در كشورهای در حال توسعه حوادث رانندگی بالاترین تهدیدكننده سلامتی برای كودكان بالای 5 سال بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: هزینه اقتصادی حوادث رانندگی در كشورهای در حال توسعه سالانه بیش از 100میلیارد دلار است و جراحات ناشی از حوادث رانندگی بار سنگینی به دوش بیمارستان‌ها و سیستم بهداشتی كشورها تحمیل می‌كند اما باید در نظر داشت كه حوادث رانندگی در جاده‌ها قابل پیشگیری هستند.

معتمدزاده گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی (شهری و بین‌شهری)، توسعه شبكه جاده‌های كشور، گسترش شبكه حمل و نقل ریلی در بخش مسافری، افزایش سهم مسافرت‌های هوایی از طریق توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی، اعمال الزامات قانونی-پلیسی، تقویت مراقبت‌های قبل از بیمارستان و اقدامات اورژانس از مهمترین راهكارهای كاهش مرگ و میر حوادث جاده‌ای در كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha