سلامت نیوز :رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت : حضور موثر ماماها در طرح پزشک خانواده موجب ارتقاء خدمات باروری و کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان در مناطق روستایی  شده است.
 ناهید خداکرمی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ ماما به عنوان حلقه مهم ارتباطی و هماهنگ كننده بین اعضای خانواده و اعضای تیم بهداشتی درمانی نقش بسیار مهمی در تامین سلامت زنان ایفا می‌كند به طوری كه ارائه مراقبت‌های مامایی با كیفیت بالا، عامل بالقوه‌ای در كاهش مرگ و میر مادران دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 50 هزار نفر و حضور حداقل دو ماما در این گروه ها اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی های انجام شده بیش از 80 درصد روستائیان از خدمات مربوطه توسط ماماها در تیم پزشك خانواده در روستاها رضایت داشته‌اند.
رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: در حال حاضر با وجود زیر پوشش قرار نداشتن خدمات مامایی و هزینه‌های تحمیلی از این بابت، بیماران كمتر به مطب‌های مامایی مراجعه دارند و این از مشكلات موجود در این رابطه است.
ناهید خداکرمی افزود: ماما می‌تواند علاوه بر انجام زایمان طبیعی تمام مراقبت‌های عادی دوران بارداری، مشاوره‌های دوران بارداری، بلوغ و مشكلات دوران پیری را ارائه دهد و نیز راهنمای خانواده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha