سلامت نیوز :معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: بالاترین ارزش افزوده اقتصادی در بخش تولید دارو محقق می شود ولی این امر مورد غفلت واقع شده است.
دکتر مصطفی قانعی در مراسم افتتاحیه سومین گردهمایی مدیران مراكز رشد دانشگاه های علوم پزشكی كشور در تبریز اظهار داشت: متاسفانه تاكنون مسئولان ارشد كشور به وزارت بهداشت فقط از نگاه درمانی و بهداشتی نگریسته و ظرفیت های تولید ثروت آن را نادیده گرفته اند.
وی اضافه كرد: مجموعه وزارت بهداشت با تولید علم در زمینه های مختلف و تولید داروها در داخل می تواند اقتصاد كشور را متحول كند.
دکتر قانعی گفت:‌ تاكنون بر اساس قانون، وزارت بهداشت در بخش تولید سهمی نداشته است ولی با عنایت رهبر معظم انقلاب و تمهیدات صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه با ایجاد شركت های دانش بنیان این وزارتخانه نیز در حوزه تولید نقش آفرینی می كند.
وی ادامه داد: بر اساس قانون جدید ما می توانیم از اعضای هیات علمی نتایج كارهای علمی را خریداری و وارد عرصه صنعت كنیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: بر این اساس ظرفیت علوم پایه به شركت های دانش بنیان تبدیل و این شركت ها به تولید علم پرداخته و یافته های خود را به شركتهای مرتبط دیگر ارایه می كنند.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: یك محصول باید محور تشكیل یك شركت دانش بنیان باشد و این امر در رقابت علمی، ایران را نسبت به كشورهای دیگر موفق تر می كند.
وی با اشاره به اینكه تا یك دهه دیگر ثروت دنیا در دست كسانی قرار می گیرد كه در فناوری های پیشگیری از بیماری ها سرآمد باشد، تاكید كرد: دستیابی به دانش تولید، دیپلماسی كشور ها را نسبت به ایران تغییر و آنها را وادار به پذیرش ما می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha