ماجرای نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با نامه، توصیه، سفارش و دست به دامن واسطه‌ها شدن از رشته‌هایی مانند دامپزشکی به رشته‌هایی نظیر داروسازی و پزشکی با روشدن اسناد جدید وارد مرحله تازه‌ای شده است.

تلاش پدر و مادر داروساز برای اینکه فرزندشان داروساز شود نه دامپزشک!

سلامت نیوز: ماجرای نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با نامه، توصیه، سفارش و دست به دامن واسطه‌ها شدن از رشته‌هایی مانند دامپزشکی به رشته‌هایی نظیر داروسازی و پزشکی با روشدن اسناد جدید وارد مرحله تازه‌ای شده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جوان در ادامه نوشت: این بار نامه‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود که از درخواست دو تن از اعضای هئیت علمی دانشکده داروسازی برای انتقال فرزندشان از رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد کرج به رشته داروسازی دانشگاه آزاد واحد تهران حکایت دارد!

ماجرای صندلی فروشی و جابه‌جایی فرزندان هیئت‌علمی دانشگاه‌ها به دانشگاه آزاد و جابه‌جایی بین دامپزشکی با داروسازی محدود نمی‌شود و ابعاد ماجرا گسترده‌تر از این حرف‌هاست تا جایی که مجلس هم به ماجرا ورود کرده و محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کشف حداقل ۲۰۰ مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داده است.

در همین راستا وزیر بهداشت هم برای توضیح درباره این صندلی فروشی به کمیسیون بهداشت مجلس فراخوانده شده بود. علی نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره نتایج جلسه با وزیر بهداشت می‌گوید: «گزارش‌هایی درباره تخلفات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد و مواردی مانند مسئله انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به داخل و سهمیه اعضای هیئت علمی به ما اعلام شده بود که در این جلسه تمام این موارد مورد بحث‌های کارشناسی قرار گرفت.»

موضوع نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است. بنا به تأکید وی قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند گذشته اجرا خواهد شد، اما روی نحوه اجرای آن بین مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت اختلافاتی وجود دارد!

نوبخت در زمینه نقل و انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل نیز می‌گوید: «در این زمینه اختلافاتی پیش آمده بود که آیا این افراد واقعاً دانشجو هستند یا خیر که نهاد‌های نظارتی به دقت این موضوع را بررسی کردند و برخی از تخلفات برای ما محرز شد.»

به گفته وی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزیر بهداشت پیشنهاد داد تا قرارگاهی را برای رسیدگی به تخلفات و شفافیت تشکیل دهد و متخلفان نقل و انتقال دانشجویان پزشکی به قوه قضائیه معرفی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha