شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 284209

همسر سابق شوهرم می‌خواهد برای دیدن بچه‌اش به خانه‌مان بیاید. از طریق دادگاه پیگیری کرده و قرار شده ماهی یک بار به خانه‌مان بیاید اما من زیر بار نخواهم رفت. می‌ترسم شوهرم دوباره هوایی شود، آیا نمی‌شود؟ هیچ‌وقت با او درباره همسر سابقش صحبت نکردم و نمی‌دانم هنوز دوستش دارد یا نه ولی بالاخره مادر فرزندش است دیگر. خیلی استرس دارم.

دل شوهرم با دیدن همسر سابقش هوایی می‌شود؟

سلامت نیوز-*دکتر هادی غلام محمدی: همسر سابق شوهرم می‌خواهد برای دیدن بچه‌اش به خانه‌مان بیاید. از طریق دادگاه پیگیری کرده و قرار شده ماهی یک بار به خانه‌مان بیاید اما من زیر بار نخواهم رفت. می‌ترسم شوهرم دوباره هوایی شود، آیا نمی‌شود؟ هیچ‌وقت با او درباره همسر سابقش صحبت نکردم و نمی‌دانم هنوز دوستش دارد یا نه ولی بالاخره مادر فرزندش است دیگر. خیلی استرس دارم.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، متاسفانه امروزه طلاق به چالشی جدی برای خانواده ها تبدیل شده است. هرچند گاهی این موضوع به دلیل شرایط بد زندگی دو نفر اجتناب ناپذیر است اما بخش عمده‌ای از آسیب‌ها و پیامدهای منفی‌ ناشی از آن، قابل کنترل و پیشگیری است. متاسفانه مانند بسیاری از ازدواج‌ها که بدون آمادگی و آموزش‌های لازم به وقوع می‌پیوندد، بسیاری از طلاق‌ها نیز بدون تامل و آمادگی اتفاق می‌افتد و بر آسیب‌های ناشی از آن دامن زده می‌شود. در طلاق‌هایی که فرزندان هم حضور دارند، مدیریت ارتباط والدین با فرزندان بعد از طلاق موضوع مهمی است که نیاز به آمادگی دارد و والدین باید درباره آن برنامه‌ریزی و تامل کنند. با توجه به این مقدمه، در ادامه نکاتی را یادآور می‌شویم. هرچند اطلاعاتی از قبیل این‌که بچه چند سالش است یا علت ترس شما بیشتر از چیست و از کجا نشئت می‌گیرد، می‌توانست به بحث ما غنای بیشتری بخشد.

   منطقی باشید
آن بچه حق دارد با مادر خود در تعامل باشد و حق مسلم مادر او هم هست که فرزندش را ببیند. این‌که من بخواهم از دیدار همسر سابق شوهرم با فرزندش جلوگیری کنم، ضمن این‌که غیر منطقی است، غیرممکن نیز هست زیرا بچه نیاز به هر دو والد دارد. بنابراین خودتان را در جایگاهی نبینید که بتوانید مانع دیدار این مادر و فرزند شوید.

   نگران نباشید ولی مراقب باشید
رابطه نیاز به مراقبت دارد. توجه داشته باشید که من بیان کردم نگران نباشید ولی مراقب باشید؛ یعنی من و همسرم هر دو باید از رابطه زوجی‌مان مراقبت کنیم. برای این مراقبت، نکاتی قابل تامل است. اول این‌که مرز ایجاد کنید به گونه‌ای که شوهرتان و همسر سابقش، فقط و فقط در همین مقوله همدیگر را ببینند. از طرفی   به جای این‌که به منزل شما بیایند، مادر می‌تواند بچه را به منزل خود ببرد. دوم این‌که درباره نحوه انجام این مهم با یکدیگر گفت‌وگو کنید و سوم این‌که حواس‌تان باشد در رابطه زوجی به یکدیگر آسیب نزنید. برای مثال اگر این خانم برای بردن فرزندش به در منزل شما می‌آید، اوقات تلخی و غرغر و ... با همسرتان نداشته باشید.

   خودکاوی را فراموش نکنید
نگرانی خود را بررسی کنید که از کجا می‌آید؟ آیا رفتار و نشانه‌ای از سوی همسرتان دیده‌اید؟ آیا در رابطه زوجی خود مسئله‌ای احساس می‌کنید؟ آیا احساس امنیت ندارید و خود را پایین‌تر از همسر سابق شوهرتان می‌دانید؟ پاسخ به این سوال‌ها، می‌تواند به شما کمک کننده باشد. در ضمن و برای تعیین بهتر حد و حدود چنین رابطه‌ای و این‌که چگونه باشد یا نباشد، برای مشخص شدن ترس‌ها و نگرانی‌های تان و ... بهتر است به یک متخصص مشاوره خانواده مراجعه شود تا مشکلی برای زندگی‌مشترک‌تان به وجود نیاید.

*مشاور خانواده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha