معاون کل وزارت بهداشت گفت: عوامل موثر بر سرطان سبب می‌شوند تا ۲۰ سال آینده سرطان در ایران ۱۱۵ درصد رشد داشته باشد.

بروز سالانه ۱۱۰ هزار مورد سرطان در کشور

سلامت نیوز:معاون کل وزارت بهداشت گفت: عوامل موثر بر سرطان سبب می‌شوند تا ۲۰ سال آینده سرطان در ایران ۱۱۵ درصد رشد داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا؛ دکتر ایرج حریرچی، پیش از ظهر امروز، در سفر به استان مرکزی در مراسم  نکوداشت و تقدیر از پروفسور قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران و یکی از مفاخر پزشکی کشورمان در دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: سالانه ۱۱۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می شوند که سهم مردان ۵۳ درصد و سهم زنان ۴۷ درصد است، میزان شیوع سرطان در کشور کمتر از میانگین جهانی بوده و شیوع سرطان در استان مرکزی نیز کمتر از شیوع کشوری است.


وی با تاکید بر اینکه، کاربرد تعابیری مانند " سونامی سرطان" در کشور صحیح نبوده و افزایش آمار سرطان در تمام جهان اتفاق می افتد، افزود: در ابتلا به سرطان، ۳ عامل مهم نقش دارد، نخست، افزایش سن، دوم، عوامل خطر زندگی ناسالم و سومین عامل نیز عوامل محیطی نظیر آلودگی هوا، است.


معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: بیماری سرطان در کل دنیا، بیماری پرهزینه است و سالانه 2 درصد از درآمد ناخالص ملی جهان صرف درمان بیماری سرطان می شود. در کشور ما  به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم، ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف سرطان می‌ شود که ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن به‌ صورت مستقیم و نقد هزینه شده و ۵۰ درصد آن، برای تامین داروهای شیمی درمانی هزینه می شود.


وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که بنا بر توصیه سازمان جهانی بهداشت، از مجموع هزینه‌ های مستقیم و نقدی بیماری سرطان، ۵۰ درصد برای جراحی، ۴۰ درصد برای رادیوتراپی و ۱۰ درصد برای شیمی درمانی باید هزینه ‌شود.


معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به سوابق درخشان و خدمات ارزشمند دکتر قوام زاده، خاطرنشان کرد: پروفسور قوام زاده علاوه بر اینکه بنیانگذار پیوند مغز استخوان در کشور هستند، در درمان سرطان با بهره گیری از روش های ارزان قیمت و تجویز داروهایی مطابق با توان مالی مراجعین گام های موثر و امید بخشی را برای بیماران برداشته اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha