سلامت نیوز :یك مطالعه آماری جدید نشان می‌دهد كه زنان هندی مهاجر در آمریكا جنین‌های خود را كه جنسیت دختر دارند، سقط می‌كنند.

به گزارش ایسنا، این مطالعه حاكیست زنان مهاجر هندی تحت فشار خانواده‌های خود برای بدنیا آوردن فرزند پسر در كشور آمریكا برای انتخاب جنسیت جنین می‌توانند اقدام به سقط آن كنند در حالی كه این كار برخلاف هند در آمریكا قانونی است.

ایندیا اكسپرس در این باره گزارش داد: كارشناسان دانشگاه كالیفرنیا با گروهی از زنان مهاجر هندی در كالیفرنیا، نیوجرسی و نیویورك مصاحبه كردند كه این گروه از سپتامبر 2004 و تا دسامبر 2006 میلادی به دلیل انتخاب جنسیت جنین، آنها را سقط كرده بودند.

بنابراین آمار كمیتی، 40 درصد از این زنان وقتی متوجه می‌شوند كه جنسیت جنین آنها دختر است به میل خود به بارداری‌شان خاتمه می‌دهند. همچنین از میان زنانی كه در طول دوره این مصاحبه‌ها، متوجه شدند یك فرزند دختر را باردار هستند، 89 درصدشان تحت جراحی سقط جنین قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، زنانی كه با آنها مصاحبه شده بود متعلق به پیشینه‌های مذهبی و تحصیلاتی مختلف بودند برای مثال برخی از آنها حتی مدارك و تحصیلات دانشگاهی داشتند و تقریبا نیمی از آنها شاغل بودند. بعلاوه این بررسی‌ها نشان می‌دهد آن دسته از زنانی كه جنین دختر خود را سقط نكرده بودند و فرزند دختر بدنیا آورده بودند به درجات مختلف مورد سوء رفتارهای جسمی و آزارهای لفظی و بدرفتاری قرار گرفته بودند.

دكتر روبرت ناچتیگال، متخصص اصلی و استاد بالینی در دپارتمان بهداشت تولیدمثلی در دانشگاه كالیفرنیا از این بررسی‌ها چنین نتیجه‌گیری كرد كه هر چند اغلب تصور می‌شود كه تحصیلات بیشتر به معنی قدرت گرفتن و توانمند كردن زنان است اما اطلاعات ما نشان می‌دهد بین قدرت مالی و تحصیلی و قدرت در روابط مادری فاصله زیادی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha