سلامت نیوز :مقامات سازمان جهانی بهداشت در سوئیس در گزارش جدیدی اعلام كردند بیش از 100 میلیون كودك 5 ساله و كوچكتر در سراسر جهان در سال 2010 میلادی زیر وزن طبیعی هستند.

به گزارش ایسنا، بر همین اساس مقامات این سازمان در ژنو پیش‌نویس طرحی را تهیه كرده‌اند كه كشورهای عضو سازمان ملل را متعهد می‌كند برنامه‌ها و خط ‌مشی‌های تغذیه‌ای را در بخش مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و كشاورزی برای بهبود وضعیت سلامت مادران و كودكان آنها در سراسر دنیا به اجرا در آوردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این طرح پیش‌نویس فهرستی از اولویت‌ها برای بهبود تغذیه كودكان، نوزادان زیروزن طبیعی و كودكان مبتلا به اضافه وزن و همچنین مادران مبتلا به سوء تغذیه و یا اضافه وزن و نیز برای مقابله با كمبودهای ویتامینی و مواد معدنی برای كودكان و مادران ارائه شده است.

مقامات سازمان جهانی بهداشت در این گزارش خاطرنشان كردند كه سوء تغذیه سلامت، رشد ذهنی و جسمی، سلامت تولیدمثلی و سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می‌كند. همچنین احتمال زنده ماندن نوزاد یا كودك را كاهش می‌دهد.

در این گزارش همچنین آمده است: 100 میلیون كودك خردسال در سال 2010 میلادی در سراسر جهان زیر وزن طبیعی بوده‌اند كه حداقل170 میلیون نوزاد آنها دچار سوء تغذیه مواد معدنی و اصلاح و پیامدهای آن مثل كم خونی و فقر ویتامین A بوده‌اند. این طرح پیش‌نویس برای تمام كشورهای عضو سازمان ملل ارائه شده تا تعهد خود را نسبت به اجرای آن تایید كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha