شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 28428
سلامت نیوز :مقامات بهداشتی انگلیس از شیوع بیماری سرخك در این كشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، اطلاعات بهداشت عمومی حاكیست تاكنون 300 مورد ابتلا به این بیماری در سال جاری میلادی در این كشور گزارش شده است.

به گزارش روزنامه اسكای نیوز چاپ انگلیس، براساس آمار ارائه شده از سوی آژانس ملی حفظ سلامت تا پایان ماه آوریل امسال، 334 مورد ابتلا به سرخك در این كشور تایید شده است این در حالی است كه تعداد مبتلایان تا پایان سال 2010 میلادی به طور كلی 374 مورد بوده است.

به گزارش ایسنا، این مقامات بهداشتی اعلام كرده‌اند كه در حال حاضر بیشترین شمار مبتلایان در شهر لندن بوده است به طوری كه آمار مبتلایان به این بیماری در لندن به 104 مورد رسیده است.

مقامات بهداشتی از تك‌تك مردم درخواست كردند كه خود را در برابر این عفونت كشنده مصون دارند. مواد كوچك شیوع بیماری در دانشگاه‌ها و مدارس گزارش شده است در حالی كه برخی از موارد نیز پس از ورود مسافران از خارج از كشور به انگلیس مشاهده شده است.

بنابراین گزارش، اروپا نیز در حال حاضر با بحران افزایش تعداد مبتلایان به بیماری سرخك مواجه شده است. در اواسط ماه آوریل، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد كه در 33 كشور اروپایی بیش از 6500 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده و فرانسه در این میان بیشتر آمار مبتلایان را داشته است.

آمارها نشان می‌دهد كه در انگلیس افراد زیر 25 سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرخك بوده‌اند. به گفته كارشناسان، سرخك یك عفونت به شدت مسری بوده و بیماری خطرناكی است كه به سادگی بین افراد منتقل می‌شود. این بیماری حتی در موارد شدید و حاد می‌تواند كشنده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha