سلامت نیوز : برای نخستین‌بار در كشور درمان ساییدگی زانو توسط پزشكان متخصص شیرازی با استفاده از سلول‌های بنیادی در بیمارستان مادر و كودك شیراز انجام می‌شود.

رئیس مركز تحقیقات سلول‌های بنیادی و فناوری ترانس ژنتیك بیمارستان مادر و كودك شیراز امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: درمان ساییدگی زانو توسط پزشكان متخصص شیرازی با استفاده از سلول‌های بنیادی تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و افرادی كه ساییدگی زانو دارند با این روش‌ راحت درمان می‌شوند.
نادر تنیده گفت: بر اساس این روش كه امروزه در دنیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد سلول‌هایی از خود بیمار گرفته و در آزمایشگاه كشت و پس از آن به بدن بیمار پیوند زده می‌شود.
وی اضافه كرد: با توجه به اینكه سلول‌هایی از بدن خود فرد بیمار گرفته می‌شود، به طور قطع موفقیت‌آمیز بوده و بیمار مانند گذشته دیگر احتیاجی به تعویض زانو ندارد.
رئیس مركز تحقیقات سلول‌های بنیادی و فناوری ترانس ژنتیك بیمارستان مادر و كودك شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های درمانی این مركز اشاره كرد و گفت: این مركز كه در بیمارستان مادر و كودك شیراز واقع شده است، درمان با سلول‌های درمانی، درمان سیروز كبدی، ام اس، آلزایمر، بیماری‌های استخوان و مفاصل و آسیب‌های شدید نخاعی با استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی انجام می‌گیرد.
عبادالله نامجو مدیر بیمارستان مادر و كودك شیراز نیز به خبرنگار فارس در شیراز گفت: بیمارستان مادر و كودك یكی از پیشروترین و مجهزترین بیمارستان‌های كشور است و هم‌اكنون اعمال جراحی لاپاراسكوپ پیشرفته، درمان ناباروری، مركز ترمیم شكاف كام، زنان و زایمان و زایمان در آب صورت می‌گیرد.
نامجو افزود: این بیمارستان سالانه پذیرای بیماران بسیاری از استان فارس، سایر استان‌های همجوار و كشورهای حوزه خلیج فارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم سبحانی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام من مادرم از درد سایدگی زانو درد شدیدی می کشه دکتر گفته باید عمل بشه اگه میشه شرایط عمل و یه شماره تماس برام ایمیل کنید باتشکر فراروان
  • ناصرنادری بنی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    0 1
    باسلام وتشکرازپرسنل ودکترهاوهمکارهای محترم شیراز