سلامت نیوز :بسیاری افراد معتقدند كه برای سالم‌تر بودن بویژه در سنین بالاتر و با رسیدن به دوره سالخوردگی و میانسالی، خیلی مهم است كه نسبت به خودمان احساس خوب و مثبتی داشته باشیم اما آیا این رابطه واقعا وجود دارد؟

به گزارش ایسنا، دكتر آنتونی اونگ از متخصصان سلامت و بهداشت عمومی در دانشگاه كورنل آمریكا در این باره می‌گوید: همه ما پیر می‌شویم اما آنچه كه مهم است چگونگی روند این پیری است كه در واقع كیفیت زندگی ما را مشخص می‌كند.

به گزارش روزنامه ساندی تایمز، دكتر اونگ در ادامه می‌افزاید: برای مثال افراد شادتر ممكن است اشتیاق زیادتری نسبت به ورزش كردن به طور منظم داشته باشند و همچنین زمان خود را طوری برنامه‌ریزی كنند كه از یك خواب خوب و مطلوب شبانه بهره‌مند شوند، اقدامی كه بویژه برای سالهای پیری و سالخوردگی مفید و ارزشمند است.

بنا براین گزارش، مطالعات مختلف نشان داده است افرادی كه احساسات مثبت قوی‌تری دارند در بدنشان مقدار مواد شیمیایی ناشی از التهاب مربوط به استرس و تنش بسیار كمتر است. این افراد حتی قادر هستند برخی از آسیب‌های حسی را كه در اثر استرس به بدن آنها تحمیل می‌شود با این احساس مثبت شفا داده و برطرف كنند.

دكتر اونگ در توضیح این مطلب متذكر شد: اگر احساسات مثبت برای افزایش سطح سلامتی ما مفید هستند بنابراین یك پیامد مستقیم و قابل سنجش آن افزایش سالهایی است كه می‌توانیم زندگی باكیفیت و بهره‌مند از سلامت مطلوب داشته باشیم. بدین معنی كه حتی با بالارفتن سن، بدن در وضعیت بهتر و قوی‌تر قرار می‌گیرد و ناتوانی‌های ناشی از افزایش سن خیلی دیرتر به سراغ انسان می‌آید.

این مقاله در نشریه «راستای فعلی در دانش روانشناسی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha