سلامت نیوز :یك روانشناس گفت: دوران جنینی نخستین محیط زندگی كودك است و تغذیه مادر، استرس، نحوه تغییرات هورمونی، مصرف سیگار و الكل توسط مادر و بیماری‌های ژنتیكی در بروز اختلالات روانی در كودك موثر است.

سیدجواد آرامی در گفت‌وگو با فارس  ‌با بیان اینكه عوامل متعددی در بروز اختلالات روانی در كودكان نقش دارد، اظهار داشت: وجود ژن اختلالات روانی در پدر و مادر می‌تواند زمینه‌ساز ابتلای كودك به این نوع از اختلال باشد.

وی گفت: اختلالات ژنتیكی یكی دیگر از عوامل بروز اختلالات روانی در كودكان است كه می‌تواند عقب‌ماندگی ذهنی، اختلالات شنوایی و بینایی را به وجود آورد؛ از آنجایی كه دوران جنینی نخستین محیط زندگی كودك به شمار می‌رود، تغذیه مادر، استرس، نحوه تغییرات هورمونی، مصرف سیگار و الكل توسط مادر و بیماری‌های ژنتیكی موجب بروز اختلالات روانی در كودك خواهد شد.

این كارشناس ارشد روانشناسی خانواده را از دیگر عوامل ابتلای كودكان به اختلالات روانی دانست و افزود: وجود اضطراب در خانواده از دیگر عوامل ابتلای كودك به اختلالات روانی به شمار می‌رود البته در خانواده‌هایی كه اختلاف و جر و بحث در آنها زیاد است یا پدر و مادر از هم جدا شده‌اند، این اختلال بیشتر دیده می‌شود.

آرامی اضافه كرد: اگر اختلالات روانی در كودكان به موقع شناسایی و درمان نشود، عواقب جبران‌ناپذیری را برای كودك به وجود می‌آورد ضمن اینكه این مسئله از نظر اقتصادی و روحی به خانواده ضربه وارد خواهد كرد؛ بسیاری از خانواده‌ها به دلیل تعصبات و ترس از انگ اختلال روانی، مشكل كودك خود را پنهان كرده و همین مسئله زمینه‌ساز اختلالات روانی در بزرگسالی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha