سلامت نیوز :اگر به شدت احساس گرما می‌كنید و علت آن یائسگی است می‌توانید با كمك اسیدهای چرب امگا – 3 از این حالت گرگرفتگی تا حد زیادی بكاهید.

به گزارش ایسنا، متخصصان زنان و مامایی در یك مطالعه جدید به گروهی از زنان یائسه كپسول‌هایی دادند كه حاوی دو نوع اسید چرب امگا -3 موجود در ماهی شامل DHA و EPA بودند. به گروه دوم نیز كپسولهای حاوی روغن گل آفتاب گردان دادند و لی این گروه امگا – 3 دریافت نكردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد كه بعد از هشت هفته فقط گروهی كه امگا -3 مصرف كرده بودند از شدت گرگرفتگی آنها به میزان زیادی كاسته شد.

به گزارش شبكه خبری ای‌بی‌سی، پزشكان هنوز مطمئن نیستند كه امگا – 3 چطور می‌تواند شدت گرگرفتگی و حرارت زیاد بدن در دوره یائسگی را كاهش دهد. آنها تصور می‌كنند كه امگا – 3 ممكن است كه به تولید انتقال دهنده‌های عصبی كمك كند كه نقش آنها متعادل نگه داشتن دمای بدن است.

این متخصصان تاكید كردند كه نتایج فوق هنوز در مراحل آزمایشات اولیه است و انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.

در این مقاله همچنین تاكید شده است برای كسانی كه قصد دارند این چربی مفید را در رژیم غذایی و به طور طبیعی دریافت كنند خوردن 5 وعده ماهی چرب در هفته ضرری است. اما اگر فردی بخواهد از طریق مصرف مكمل این چربی را به بدن خود برساند، باید برای نوع و دوز آن حتما با پزشك متخصص مشورت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha