متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در فصل پاییز مزاج عموما سرد و خشک است، گفت: اگر به اصول تندرستی در آن توجه نشود، موجب ایجاد و تشدید برخی مشکلات می‌شود.

توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از بیماریهای‌های فصل پاییز

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در فصل پاییز مزاج عموما سرد و خشک است، گفت: اگر به اصول تندرستی در آن توجه نشود، موجب ایجاد و تشدید برخی مشکلات می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،ناصر رضایی پور مورد توصیه های طب سنتی برای پیشگیری از بیماریهای فصل پاییز گفت: مزاج فصل پاییز عموماً سردوخشک است و اگر به اصول تندرستی در آن توجه نشود، موجب ایجاد و تشدید برخی مشکلات می‌شود.


 وی افزود: در این فصل باید از گوشت گاو، فست‌فودها، ادویه تندوتیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، لبنیات ترش، رُب و سس‌ها، چای پررنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو و...خودداری شود و در عوض خوردنی‌های گرم و تر مانند مرغ‌های درشت، تخم‌مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی از شکر و بادام و پسته، مغزها، انجیر، کشمش و مویز، شیره انگور، زیتون، به، سیب، انار، انگور، خربزه، گلابی،‌ سبزی خوردن، شلغم، خاکشیر و...استفاده شود.


متخصص طب سنتی تاکید کرد: همچنین باید از نوشیدن آب بسیارسرد و از سرمای بامداد و شب و گرمای میانه‌ روز پرهیز شود.
وی بااشاره به اینکه در این فصل به استفاده معقول از غذاهای مقوی سنگین مانند هلیم، آش‌ها، آبگوشت‌ها، کله‌پاچه و... تاکید شده است، گفت: مصرف این غذاها منجر به قوی‌شدن دستگاه گوارش در فصول سرد سال می شود.


به گفته رضایی پور، پوشاندن سر در زمان خواب و پرهیز از خواب روز، خواب با معده پر، خوابیدن در مکان‌های سرد و مرطوب، زیادخوابیدن و زیاد بیداری‌کشیدن، دوری‌جستن از خشم، اضطراب و اندوه و پرداختن در حد اعتدال، به شادی، پرهیز از انواع خون‌گیری از جمله فصد و حجامت، مگر به تشخیص پزشک متخصص، بوئیدن عطرها و گل‌های خوش‌بوی ملایم و مناسب مزاج، حمام یک‌روز درمیان با آب نیم‌گرم و چرب‌کردن بدن با روغن بادام یا بنفشه بادام و ...از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.


وی گفت: در این فصل که بیماری سرماخوردگی نیز زیاد است می توان از یک قاشق عسل و یک برش  لیمو ترش درون آب ولرم استفاده کرد البته می شود هنگام استفاده از این معجون از چوب  دارچین هم برای افزایش عطر و همچنین خاصیت ضد ویروسی آن بهره‌ مند شد که باعث بهبود زودتر علایم سرماخوردگی، افزایش آرامش و  نشاط و همچنین کاهش علایم آلرژی نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha