سازمان هواشناسی کشور گفت: جمعه سامانه بارشی به غرب کشور وارد خواهد شد و در پی آن بارش باران و برف در ۱۴ استان از جمله تهران آغاز می‌شود.

جمعه؛ زمان ورود سامانه بارشی به کشور/کیفیت هوای تهران و کرج همچنان ناسالم

سلامت نیوز:سازمان هواشناسی کشور گفت: جمعه سامانه بارشی به غرب کشور وارد خواهد شد و در پی آن بارش باران و برف در ۱۴ استان از جمله تهران آغاز می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه برای سایر مناطق بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، افزود: روز شنبه دامنه‌های جنوبی البرز بیشترین بارش‌ها را خواهد داشت از بعدازظهر پنجشنبه تا دوشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران، و کاهش تدریجی دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها آغاز می‌شود.

رفیعی افزود: شنبه آینده بارش‌ها به کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌ها در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تهران آسمانی صاف همراه با غبار دارد، گفت: بیشینه دما برای تهران ۱۸ درجه پیش بینی شده و برخی از مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه در خصوص آلودگی هوا برای تهران و کرج اخطاریه صادر شده است، یادآور شد: شهرکرد با دمای منفی ۱۰ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۳۲ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha