سلامت نیوز : رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: كار ساخت و تولید واكسن آنفلوانزا از حدود یكسال پیش در انسیتوپاستور و سرم سازی رازی شروع شده و احتمالاً تا 2 سال آینده به نتیجه می‌رسد كه یك دستاورد بزرگ در منطقه خواهد بود.

محمد مهدی گویا در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: تولید واكسن آنفلوانزا بعد از شیوع این بیماری از حدود یكسال پیش در كشور آغاز شد و انستیتوپاستور ایران و سرم سازی رازی هر دو این پروژه را انجام می‌دهند و تولید این واكسن در كشور یك تحول بزرگ برای كشور و كل منطقه خاورمیانه و مدیترانه شرقی خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار این است كه به طور معمول ساخت این واكسن مهم بین 2 تا 3 سال طول بكشد و چون این پروژه سال گذشته در كشور شروع شده است انتظار داریم تا حدود 2 سال آینده بتوانیم به تولید واكسن آنفلوانزا در كشور دست یابیم.

وی گفت: تولیدكنندگان واكسن آنفلوانزا در دنیا محدود هستند و تقاضا برای خرید آن هم در دنیا بسیار بالاست بنابراین تولید این دارو در كشور قطعاً بازار بزرگی برای صادرات این واكسن از كشور ما به وجود می‌آورد.

گویا ادامه داد: اگر به تكنولوژی تولید واكسن آنفلوانزا در كشور دست یابیم و بتوانیم واكسن یكی از انواع آنفلوانزا را در كشور تولید كنیم تولید واكسن برای بقیه انواع آنفلوانزا در كشور دیگر مشكلی نحواهد داشت و قطعاً این كار یك دستاورد بزرگ ملی برای كشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha