دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی گفت: کمبود تجهیزات رادیوتراپی بزودی مرتفع می شود.

کمبود تجهیزات رادیوتراپی به زودی مرتفع می شود

سلامت نیوز:دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی گفت: کمبود تجهیزات رادیوتراپی بزودی مرتفع می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، منصور انصاری، به ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سرطان پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر کمبود حادی در حوزه داروهای شیمی درمانی و هورمون درمانی نداریم و با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور و بخش خصوصی تجهیزات رادیوتراپی مورد نیاز  نیز به شکل گسترده ای تامین میگردد. با وارد شدن شرکت های دانش بنیان و ایجاد انگیزه برای آنان و با بومی سازی داروها و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه، وابستگی به خارج بسیار اندک شده است.


وی به روند آمادگی برای برگزاری چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی چهاردهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی ایران، گفت: این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی، ۲۷ تا ۲۹ آذر ۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.


وی افزود: آخرین دستاوردهای علمی در زمینه درمان سرطان در رشته های مختلف آنکولوژی بویژه تومورهایی همچون تومورهای پستان، سر و گردن، تومور های دستگاه تناسلی زنان و مردان و تومورهای گوارش توسط این اساتید در کنگره ارائه خواهد شد.


دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ادامه داد: تومور پستان از جمله تومورهای شایع است که در زنان به ویژه در سنین فعال بروز می یابد و  این امر اهمیت غربالگری (تشخیص زودهنگام) و درمان به موقع این سرطان را آشکار می سازد.
وی ادامه داد: روش‌های بروز درمان موضعی اعم از جراحی و رادیوتراپی و روش‌های سیستمی همچون شیمی درمانی و هورمون درمانی از جمله مباحثی است که با حضور اساتید در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.


انصاری در مورد اینکه آیا در حال حاضر بیماران مبتلا به سرطان با کمبود دارو مواجهند، گفت: ممکن است گاهی به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور دچار کمبود مقطعی داروهای سرطان شویم ولی خوشبختانه با بومی سازی این داروها روز به روز نیاز به خارج از کشور کمتر شده و بیماران با مشکلات کمتری روبه‌رو هستند.


دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی و چهاردهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی درباره دستگاه های رادیوتراپی نیز گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر وزارت بهداشت و همکاری مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی بزودی بسیاری از شهرهای بزرگ کشور مجهز به دستگاه‌های رادیوتراپی پیشرفته میشوند و نیاز به سفر بیماران به شهرهای خیلی دور و استان های مجاور برای دستیابی به خدمات درمانی مناسب در حوزه سرطان را بسیار کاهش میدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha