سلامت نیوز : نایب‌رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: تهیه عینك‌ آفتابی از دستفروشان توصیه نمی‌شود زیرا اغلب این عینك‌ها غیر استاندارد هستند و استفاده از آنها مشكلاتی نظیر سردرد و دید نامناسب را برای فرد به وجود می‌آورد.

امین‌الله نیك‌اقبالی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در فصل بهار و تابستان به دلیل تابش بیشتر نور خورشید استفاده از عینك‌های آفتابی بیشتر می‌شود.

وی گفت: افراد باید در انتخاب عینك‌های آفتابی دقت لازم را داشته باشند؛ شیشه‌های عینك آفتابی باید صاف و یكدست باشد تا باعث خستگی چشم نشود؛ تجزیه امواج ماوراء بنفش و عدم برخورد آن به چشم از ویژگی‌های عینك ‌آفتابی استاندارد است.

نایب‌رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران افزود: در بیرون از شهر تهران اشعه ماوراء بنفش از شدت بیشتری برخوردار است و افراد باید در این مواقع از عینك‌های آفتابی مناسب استفاده كنند.

نیك‌اقبالی ادامه داد: تهیه عینك‌ آفتابی از دستفروشان توصیه نمی‌شود چرا كه اغلب این عینك‌ها غیر استاندارد هستند و استفاده از آنها بیشتر مشكلاتی نظیر سردرد و دید نامناسب را برای فرد به وجود می‌آورد؛ بهتر است برای تهیه عینك ‌آفتابی به مراكز معتبر فروش این عینك‌ها مراجعه شود.

این فوق‌تخصص چشم‌پزشكی، آب‌مروارید را یكی از عوارض تابش نور خورشید به چشم دانست و خاطرنشان كرد: اشعه ماوراء بنفش نیز بر روی ملتحمه چشم تأثیر سوء می‌گذارد از این رو توصیه می‌شود افراد برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌‌ها حتی در روزهایی كه هوا صاف است از عینك‌های آفتابی استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha