چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 284460

مدتی است که وجود گوگرد در بنزین‌ها خبرساز شده است. این موضوع حتی اگر شایعه باشد، باز هم زنگ خطری است که نباید به آن بی‌توجه بود. این ماده می‌تواند سلامت خیلی از افراد را در معرض خطر قرار دهد.

عوارض مسمومیت با گوگرد

سلامت نیوز:مدتی است که وجود گوگرد در بنزین‌ها خبرساز شده است. این موضوع حتی اگر شایعه باشد، باز هم زنگ خطری است که نباید به آن بی‌توجه بود. این ماده می‌تواند سلامت خیلی از افراد را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،گوگرد، عنصری شیمیایی است که در تمام بافت‌های زنده وجود دارد و بعد از کلسیم و فسفر فراوان‌ترین ماده معدنی در بدن انسان است و در سیر، پیاز و بروکلی نیز یافت می‌شود. با وجود تمام فوایدی که دارد، مانند هر ماده مفید دیگری، وقتی بدن بیش از حد در معرض آن قرار گیرد، می‌تواند خطرناک و مضر باشد. 

 مشکلات تنفسی

در صورتی که میزان گوگرد موجود در بنزین زیاد باشد، هنگام تنفس وارد بدن می شود و مشکلاتی را برای بدن ایجاد می کند.معمولا محققان بر این باورند که گوگرد سم کمی دارد. مسمومیت با گوگرد اغلب استنشاقی است و از طریق تنفس رخ می‌دهد و تماس مداوم با گوگرد، تحریک‌ غشا‌های مخاطی را به دنبال دارد. بسیاری از افراد که ساعت‌های طولانی در معرض این ماده قرار می‌گیرند، مبتلا به برونشیت، دچار سرفه‌های متعدد و ناراحتی‌های تنفسی می‌شوند.

 آسم شایع‌ترین مشکل تنفسی و از بیماری‌های مزمن ریوی است که ممکن است به‌دنبال تنفس گوگرد در بدن ایجاد و باعث تحریک راه‌های هوایی و سرفه، خس‌خس سینه، گلودرد و کوتاه شدن حجم تنفس شود.دی‌اکسید گوگرد سنگین‌تر از هواست و وقتی بدن در محیطی بسته و مملو از آن قرار می‌گیرد، در مواردی حتی می‌تواند باعث خفگی و مرگ شود.

 مشکلات چشمی و پوستی

بسیاری از کارگران معدن که در معرض دی‌اکسید گوگرد قرار دارند، دچار اختلالات چشمی و تنفسی، برونشیت مزمن و آثار سینوسی مزمن می‌شوند. گوگرد همچنین با اثر روی چشم‌ها، ممکن است تاری دید ایجاد کند. تماس پوست با دی‌اکسید گوگرد، موجب درد، قرمزی و تاول‌های پوستی به‌ ویژه در غشا‌های مخاطی می شود. 

عوارض گوارشی

معمولا بلع دی‌اکسید گوگرد امر شایعی نیست، چرا که به صورت گاز در محیط وجود دارد. اما در مواردی که غذا یا نوشیدنی در محیطی حاوی این گاز وجود داشته باشد و افراد به‌ویژه مبتلایان به آسم آن را بخورند، باعث سفت شدن ماهیچه‌های ریه در آن‌ها می‌شود. در مواردی هم ممکن است حالت تهوع، استفراغ و درد‌های شکمی رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha