سلامت نیوز :کارشناس پسماند اداره محیط زیست مازندران گفت: پس از بازدید فرمانداری و محیط زیست مازندران از محل دفن زباله در جنگلهای عباس آباد مقرر شد این قضیه به صورت ویژه در کارگروه پسماند استان بررسی شود.
معصومه اکبری در گفتگو با مهر افزود: هیئتی متشکل از اعضای فرمانداری و محیط زیست از محل دفن زباله در جنگلهای عباس آباد بازدید کردند و در نتیجه این بازدید بررسی این قضیه به صورت ویژه در دستور کار  کارگروه پسماند استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه بهسازی و دفن اصولی این زباله ها مطرح می شود و راه اندازی سریعتر فاز دوم کارخانه زباله سوز تنکابن در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته اکبری همچنین تبدیل برخی از این زباله به کمپوست نیز از دیگر راهکارهایی است که در این جلسه مطرح می شود.

وی یاد آور شد: تا زمانی که تبدیل زباله های منطقه جنگلی عباس آباد عملی شود، با اقداماتی نظیر آهک پاشی و سم پاشی و نیز پوشاندن زباله ها با لایه های خاک جهت مدیریت موقت این منطقه توسط محیط زیست صورت می گیرد.

به گفته اکبری در این کارگروه بحث تفکیک زباله از مبدأ توسط شهرداری پیگیری می شود ولی در حال حاضر تفکیک جزیی زباله های تلنبار شده در منطقه جنگلی عباس آباد را آغاز می کنیم.

به گزارش مهر، دفن زباله و جاری شدن شیرابه های زباله درجنگلهای عباس آباد روی اکوسیستم منطقه شدیدا تاثیر گذاشته و بوی تعفن تا شعاع چند کیلومتری به مشام می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha