یک پژوهشگر طب سنتی ضمن بیان راهکارهای غذایی برای مقابله با مضرات آلودگی هوا گفت: در هوای آلوده از مایعات و غذای سبک و همچنین بخور استفاده شود.

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا/مایعات و غذای سبک مصرف شود

سلامت نیوز:یک پژوهشگر طب سنتی ضمن بیان راهکارهای غذایی برای مقابله با مضرات آلودگی هوا گفت: در هوای آلوده از مایعات و غذای سبک و همچنین بخور استفاده شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علیرضا یارقلی پژوهشگر طب سنتی درمورد راهکارهای مقابله با آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا در فاز اول یک آلاینده گرم و خشک ایجاد می کند و تجمیع آلاینده ها نیز سرد و خشک است که در این موارد باید از تمامی غذاهایی که سرد و خشک است، دوری جست.


وی افزود:در مواقعی که هوا آلوده است ،غذاهای سنگین که معده توانایی هضم آنها را ندارد، نباید خورده شود. غذاهای لطیف مانند شیر، مایعات فراوان، تخم مرغ عسلی استفاده شود تا جلوی خشکی و سردی گرفته شود.


به گفته وی همچنین برای تنفس بهتر پوست آرایش غلط نباید کرد. از خوردن غذاهایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، موز زیاد، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چرا که این غذاها باعث می شود غلظت خون بدن بالا برود.
یارقلی گفت: برای اینکه آلودگی ضرری برای ما نداشته باشد بهتر است بیشتر آش ماست،آش دوغ و آش سبزیجات خورده شود اما آش رشته به دلیل سنگینی توصیه نمی شود. در مجموع هر چیزی که سرد و خشک است و بدن را غلیظ می کند، توصیه نمی شود.
پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه باید با آلودگی هوا مانند یک بیماری برخورد کنیم، یادآور شد: در این شرایط نیز مصرف مایعات، شیر، غذاهای سبک، آب سیب و هویج، سوپ هویج، سوپ سبزیجات توصیه می شود.
وی افزود: در ایام آلودگی شبها حتماً کلاه بر سر بگذارید و بخور بابونه و مرزنجوش استفاده کنید زیرا باعث می شود جلوی آلودگی هوا و سرماخوردگی گرفته شود.
یارقلی با اشاره به اینکه باید جلوی ضعیف شدن سیستم عمومی بدن گرفته شود، گفت: بچه ها به دلیل این که ضعیف تر هستند در زمان آلودگی نباید از خانه خارج شوند و البته در خانه نیز از همین هوا تنفس می کنند و برای رهایی از آلودگی، بخور سرد استفاده شود و غذای سنگین هم نخورند.
وی یادآور شد: همچنین به هموطنان توصیه می شود در روزهای آلوده حتی ورزش هم نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha