استرس با علائمی از قبیل سردرد، اضطراب، مشکلات پوستی و یا گوارشی خود نشان می دهد.در حالی که راهکارهای شناخته شده از قبیل یوگا، مدیتیشن، و برخی درمان های دارویی، کاهنده علائم استرس هستند، در این میان مصرف مکمل های طبیعی برای رهایی از علائم استرس و بهبود خلق و خوی می تواند مفید باشد.

مکمل های طبیعی برای رهایی از استرس و بهبود خلق و خو

سلامت نیوز:استرس با علائمی از قبیل سردرد، اضطراب، مشکلات پوستی و یا گوارشی خود نشان می دهد.در حالی که راهکارهای شناخته شده از قبیل یوگا، مدیتیشن، و برخی درمان های دارویی، کاهنده علائم استرس هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت در این میان مصرف مکمل های طبیعی برای رهایی از علائم استرس و بهبود خلق و خوی می تواند مفید باشد.


ویتامین ب 12: ویتامین ب 12 یکی از کمبودهای غذایی رایج در میان بزرگسالان در سراسر جهان است و با علائمی مانند احساس خستگی، بدخلقی، و یا عدم تمرکز خود را نشان می دهد. این کمبود همچنین می تواند باعث افسردگی و اضطراب شود.

دریافت کافی ویتامین ب 12 از طریق مواد غذایی و یا مکمل ها برای بهبود عملکرد عصبی و یا مقابله با استرس مفید است. علاوه بر مکمل های ویتامین ب 12، جگر گوساله، ماهی قزل آلا، غلات غنی شده با این ویتامین و ماست کم چرب، حاوی بیشترین میزان ویتامین ب 12 هستند.


روغن ماهی: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی منجر به بهبود سلامت مغز و تنظیم خلق و خوی یم شوند. مطالعات نشان داده مصرف مکمل های روغن ماهی، علاوه بر بهبود علائم افسردگی و اضطراب، منجر به کاهش نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه و دیگر مشکلات روحی روانی میشود.


منیزیم: این ماده معدنی نقش گسترده ای در بدن دارد و همه چیز را از فرایند هضم گرفته تا سلامت قلب و پوکی استخوان، تحت تاثیر خود قرار می دهد. تخمین زده شده که متاسفانه 80 درصد بزرگسالان آمریکایی دچار کمبود این ماده معدنی مهم هستند. مصرف مکمل های منیزیم باعث شل شدن عضلات و آرامش ذهن شده و خواب خوب شبانه را تضمین می کنند. تنها نکته ای که در ارتباط با مصرف مکمل های منیزیم وجود دارد این است که این مکمل ها ملین هستند و بیش از 300 تا 400 میلی گرم در روز نباید مصرف شوند.


تریپتوفان: تریپتوفان، یک اسید آمینه ضروری باری تنظیم طبیعی خلق و خلق و خوی است و در بلند مدت اثرات محافظت در برابر افسردگی، اضطراب و سطوح استرس بالا را دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های تریپتوفان باعث بهبود خواب شبانه و جلوگیری از ابتلا به آپنه خواب می شوند.


ریشه والرین: بعد از میلاد مسیح قرن دوم، ریشه سنبل الطیب برای تسکین اضطراب، بی خوابی، بی قراری عصبی و همچنین گرفتگی معده استفاده می شده است. اداره سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از سنبل الطیب را تایید کرده است. عصاره ریشه سنبل الطیب می تواند به بهبود خواب به دلیل 150 ترکیب موثر بر اعصاب کمک نماید. علاوه بر این، مصرف به طور منظم چای ریشه سنبل الطیب مقدار یک ماده شیمیایی در مغز به نام گاما آمینوبوتیریک اسید را افزایش می دهد که به نوبه خود به تولید یک اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha