مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از روز جمعه به کشور و احتمال بارش برف و باران در مناطق زلزله‌زده در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه/بارش باران و برف در مناطق زلزله‌زده

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از روز جمعه به کشور و احتمال بارش برف و باران در مناطق زلزله‌زده در استان آذربایجان شرقی خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«صادق ضیاییان» مدیرکل پیشگیری و هشدار سریع سازمان هواشناسی  درباره آخرین وضعیت جوی در کشور گفت: پایداری هوا تا جمعه صبح ادامه خواهد داشت و از روز جمعه شرایط ناپایداری حاکم خواهد شد.


وی ادامه داد: از روز پنجشنبه در بخش‌های شمالی کشور مانند استان گیلان و مازندران اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌هایی در خصوص آبگرفتگی و کاهش دما صادر خواهد شد. در این مناطق با حاکم شرایط ناپایدار کاهش دما محسوس خواهد بود.


مدیرکل پیشگیری و هشدار سریع با ورود سامانه بارشی در مناطق شمالی و شمال غرب در کشور گفت: هفته آینده هفته پربارشی در مناطق شمالی کشور است و به تدریج با ورود سامانه به کشور در دیگر مناطق نیز بارش خواهیم داشت. همچنین احتمال بارش برف در مناطق زلزله‌زده در استان آذربایجان وجود دارد.


ضیاییان با بیان اینکه در روز شنبه بارش‌های عمده‌ای در نیمه غربی کشور پیش‌بینی خواهد شد،‌ ادامه داد: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کهکیلویه و بویراحمد و شمال استان خوزستان و بخش‌هایی از لرستان مناطقی هستند که تا روز دوشنبه بارش در آن مناطق پیش‌بینی شده است.


وی خاطرنشان کرد: همچنین بارش باران در استان‌های سواحلی کشور در هفته آینده گزارش شده است. همچنین در ارتفاعات بارش برف قابل انتظار است. در تهران نیز از روز جمعه بارش‌هایی در شمال استان تهران شاهد خواهیم بود و از روز شنبه در شهر استان تهران نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha