سلامت نیوز :كارشناس تغذیه به شهروندان توصیه كرد: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع بیماری وبا، سبزیجات را قبل از مصرف حتما ضدعفونی كنند.
 
راضیه خدامی در گفت و گو با ایرنا افزود: وبا بیماری عفونی و انگلی است كه از طریق آب آشامیدنی ناسالم و سبزیجات آلوده به انسان وارد می شود و واگیر دار است.
وی با بیان اینكه وبا شایعترین بیماری فصل گرما است، تاكید كرد: افراد باید سبزیجات را قبل از مصرف در سه ‌مرحله، پاكسازی، شستشو و ضدعفونی كنند.
خدامی ادامه داد: كودهای حیوانی موجود در سبزیجات بزرگ‌ترین منبع انتقال عفونت‌های روده‌ای هستند كه نشستن این كودها باعث ایجاد بیماری‌هایی از قبیل وبا و عفونت حاد روده‌ای می‌شود.
این كارشناس تغذیه گفت: سبزیجات با توجه به اینكه فواید بسیاری دارند، در عین حال دارای انگل ها و میكروب های خطرناك بیماری زا هستند و در صورت كوتاهی در شستن صحیح، آلودگی روی آنها عوارض جبران ناپذیری را به وجود می آورد.
خدامی افزود: بهترین روش شستن سبزیجات این است كه ابتدا آنها را به مدت پنج دقیقه در محلولی حاوی یك یا دو قطره مایع ظرفشویی یا مواد ضدعفونی كننده قرار داد تا تخم انگل‌های چسبیده به سبزیجات لغزنده شود و سپس با انجام چندین بار آبكشی، آلودگی سطح سبزی را پاك و سپس مصرف شود.
وی تاكید كرد: باید توجه داشت كه مرحله آبكشی سبزیجات به خوبی انجام شود و عاری از هر گونه مواد شوینده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha