تعهد سازمان ملل متحد به تلاش برای تامین نیاز‌ها و رفاه 420 میلیون انسان مبتلا به دیابت

سلامت نیوز:آنتونیو گوترش دبیر‌کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی دیابت14 نوامبر 2019 برابر با 23 آبان ماه جاری بر تعهد سازمان ملل متحد به تلاش برای تامین نیاز‌ها و رفاه 420 میلیون انسان مبتلا به دیابت در جهان تاکید کرد. 

 

 

به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام گوترش به شرح زیر است:

 

بیش از 420 میلیون نفر از دیابت رنج می‌برند که یک بیماری درمان‌پذیر و اغلب قابل پیش‌گیری است. این بیماری بیشتر ناشی از رژیم‌های غذایی ناسالم، کم‌تحرکی جسمی و دسترسی ضعیف به خدمات سلامت و دارو است. بیشتر افراد درگیر در کشور‌های با درآمد سرانه پایین و متوسط به سر می‌برند.

 

دیابت به سلامت آسیب زده و دستیابی به آرمان‌های تحصیلی و شغلی را برای بسیاری دشوار می‌سازد. در عین حال، جوامع را تحت تاثیر قرار داده و خانواده‌ها را به اجبار در تنگنای اقتصادی ناشی از تامین هزینه‌های سرسام‌آور پزشکی قرار می‌دهد.

 

کشور‌ها با متعهد شدن به کاهش مرگ‌های نابهنگام ناشی از دیابت و دیگر بیماری‌های غیر‌واگیر به میزان یک‌سوم تا سال 2030، آن را به عنوان بخشی از آرمان‌های توسعه پایدار لحاظ می‌کنند.

 

تشخیص زود‌هنگام و دسترسی به خدمات درمانی برای پیش‌گیری و درمان، از جمله از طریق دستیابی به پوشش جهانی سلامت تا سال 2030 امری ضروری است.

 

در روز جهانی دیابت، این جانب حمایت خود از تمام کسانی که در سراسر دنیا مبتلا به دیابت هستند را ابراز کرده و بار دیگر بر تعهد سازمان ملل متحد به تلاش برای تامین نیاز‌ها و رفاه آنان در مسیر خود به سوی سلامت برای همه تاکید می‌ورزم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha