یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 28456
سلامت نیوز :آمارها نشان می‌دهد تقریبا 70 درصد از مردم تا رسیدن به سن 75 سالگی دچار بیماری چشمی آب مروارید می‌شوند كه این بیماری عامل اصلی نابینایی در سراسر جهان است.

به گزارش ایسنا، دكتر هیوگ آر. پاری، رییس گروه پیشگیری از نابینایی در آمریكا در این باره گفت: براساس آمار بدست آمده از نرخ شیوع بیماریهای چشمی در بین مردم، موارد ابتلا به آب مروارید بیشتر از آب سیاه، تحلیل منطقه ماكیولار چشم و رتینوپاتی ناشی از دیابت است كه همگی از بیماریهای چشمی محسوب می‌شوند و بویژه در سنین سالمندی شایعتر هستند.

دكتر پاری تصریح كرد: طبق آمار كنونی در حال حاضر بیش از 22 میلیون فرد40 سال به بالا در آمریكا به بیماری آب مروارید مبتلا هستند اما با توجه به افزایش سن جوامع در این كشور پیش‌بینی می‌شود كه تا سال 2020میلادی بیش از 30 میلیون نفر در آمریكا به این بیماری مبتلا شوند. در بیماری آب مروارید عدسی‌های چشم تار و تیره می‌شوند و جلوی عبور نور به داخل چشم را گرفته یا آن را دستخوش تغییر می‌كنند. به این ترتیب عدسی‌ها نمی‌توانند به خوبی نور را از خود عبور داده و به شبكیه چشم منتقل كنند.

فاكتورهای خطرزایی كه موجب بروز این بیماری می‌شوند شامل وراثت و سابقه خانوادگی، دیابت، استعمال سیگار، تماس زیاد با پرتوهای فرابنفش خورشیدی، آسیب‌های چشمی جدی و مصرف استروئید‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha