عضو شورای عالی نظام پزشكی گفت: پیشنهاد مشترك وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی برای افزایش تعرفه‌های پزشكی به میزان حدود 20 درصد و در مواردی كمتر در شورای عالی تصویب نشد و این شورا افزایش 7 درصدی را تصویب كرد كه مشكل آفرین است.

پیشنهاد مشترك وزارت بهداشت و نظام پزشكی در شورای عالی بیمه رأی نیاورد
سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پزشكی گفت: پیشنهاد مشترك وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی برای افزایش تعرفه‌های پزشكی به میزان حدود 20 درصد و در مواردی كمتر در شورای عالی تصویب نشد و این شورا افزایش 7 درصدی را تصویب كرد كه مشكل آفرین است.

محمدرضا نوروزی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: پیشنهاد مشترك وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی برای تعرفه های پزشكی در سال 90 با توجه به تورم واقعی و افزایش هزینه‌های حوزه سلامت این بود كه این تعرفه‌ها حدود 20 درصد افزایش یابد و البته برای برخی موارد افزایش كمتر و حتی حدود 10درصد پیش بینی كردیم كه شاید در مجموع بتوان گفت افزایش متوسط 13درصدی برای تعرفه‌ها مد نظر بود كه شورای عالی بیمه نپذیرفت.

وی گفت: هنوز به طور شفاف جزئیات تعرفه‌های مصوب شورای عالی بیمه كه برای تصویب نهایی به دولت رفته است را نمی‌دانیم اما بر اساس اطلاعاتی كه داریم افزایش حدود 7 درصدی برای تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی و 9 درصدی برای تعرفه‌های بخش دولتی مصوب شده است كه قابل قبول نیست.

نوروزی ادامه داد: مصوبه شورای عالی بیمه با پیشنهاد مشترك وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی فاصله جدی دارد و حداقل 6 درصد بین متوسط پیشنهاد ما و مصوبه شورای عالی بیمه برای بخش خصوصی تفاوت هست كه اگر این مصوبه در دولت هم نهایی و اعلام شود منجر به غیر شفاوت شدن هزینه‌ها و درآمدهای پزشكان می‌شود كه البته عوارض آن برای بخش دولتی بیش از بخش خصوصی است و مردم نیز متحمل هزینه‌های تحمل ناپذیر بیشتری می‌شوند.

وی گفت: قصد چالش با مسئولان شورای عالی بیمه را نداریم و پذیرفتن و نپذیرفتن سازمان نظام پزشكی مطرح نیست هر چه هست بحثهای فنی و قبول فنی موضوع است و گرنه از نظر قانونی بحث نپذیرفتن مطرح نیست ضمن اینكه از پزشكان و جامعه پزشكی هم می‌خواهیم قانون را رعایت كنند و به واقعیات و قوانین كشور احترام بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha