وی با بیان این‌که برای جابجایی این مرکز می‌بایست افقی در نظر گرفته شود، افزود: شهرداری تهران حتماً باید در ارتباط با جانمایی و تغییر این مکان اقداماتی را صورت دهد.

شهرداری تهران برای تغییر مرکز دفع پسماند آرادکوه اقدام کند

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: آرادکوه یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های دفع پسماند خاورمیانه با پذیرش زباله بالاتر از سطح استاندارد است و با چنین وضعیتی جابجایی آن اصلی اساسی است.

به گزارش  آنا سعید محمودی در نشست خبری که صبح امروز در اداره کل محیط زیست استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: محیط زیست شفاف‌ترین سیستم کشور است که در آن هیچ خبری پنهان نمی‌ماند و این بخشی از سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست است که بعضاً تبعاتی را هم برای ما به‌دنبال دارد.

وی با بیان این‌که نقد در حوزه محیط زیست باید سازنده و منصفانه باشد، گفت: محیط‌زیست تنها در جایی موفق است که مردمی باشد و دولتی بودن آن ما را به اهدافمان نمی‌رساند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: ورود مردم به حوزه محیط زیست به هدف‌گذاری مشترک با مردم و به نفع آنها در مباحث کلان منتهی خواهد شد.


محمودی در ادامه در خصوص وضعیت مرکز دفع پسماندهای آرادکوه عنوان کرد: آرادکوه یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های دفع پسماند خاورمیانه با پذیرش زباله بالاتر از سطح استاندارد است که جابه‌جایی آن اصلی اساسی است.


وی با بیان این‌که برای جابجایی این مرکز می‌بایست افقی در نظر گرفته شود، افزود: شهرداری تهران حتماً باید در ارتباط با جانمایی و تغییر این مکان اقداماتی را صورت دهد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: یکی از مواردی که در این مرکز باید پیگیری و به طور جدی در دستور کار قرار گیرد واحد کمپوست این مرکز است که باعث ایجاد بو می‌شود.


محمودی در ارتباط با عدم ارائه اطلاعات شهرداری به محیط‌زیست برای ارزیابی کارایی طرح ترافیک، گفت: سیاهه انتشار برای ۸ کلانشهر توسط کنسرسیوم دانشگاه‌های درجه یک کشور در حال انجام است و بعید می‌دانم که این اطلاعات به تیم مجری ارائه نشده باشد ولی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد زیرا این گزارش به برنامه‌های آتی برای تعیین سهم آلودگی هریک از منابع کمک خواهد کرد.


وی در ارتباط با صدور مجوز شکار در استان تهران، افزود: ما در ۲۰ سال گذشته گرفتار نوسان در اقلیم بوده‌ایم و این موضوع باعث شده آبشخورهای ما در مناطق حفاظت شده از بین برود و همچنین توان گیاهی ما در مناطق مختلف دارای افت شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: پوشش گیاهی بر وضعیت تغذیه حیات وحش تأثیر گذاشته است و ما از آنجایی که ارزیابی دقیق نسبت به تغییر جمعیت جانوری حیات وحش انجام نداده‌ایم و نسبت به میزان شکنندگی اکوسیستم آگاهی نداریم تا زمان انجام مطالعات جامع صدور پروانه شکار را متوقف کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha