سایت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت (webda.ir)از دسترس خارج است.

وبدا از دسترس خارج است!/چرا وزارت بهداشت از سرورهای خارجی استفاده میکند؟

سلامت نیوز:سایت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت (webda.ir)از دسترس خارج است. 

این در حالیست که بیشتر خبرگزاری ها و سایتهای اطلاع رسانی در کشور مدتهاست که با تغییر میزبانی خود از خارجی به داخل کشور در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی هم اکنون به راحتی در دسترس مردم کشور هستند اما دستگاه عریض و طویل وزارت بهداشت بدون توجه به این نکته مهم همچنان بر روی میزبان خارجی با صرف هزینه های دلاری از دسترس خارج شده است.

سوال اصلی اینجاست چرا باید یک وزارت خانه که با بودجه عمومی کشور و از بیت المال هزینه میکند تا کنون به فکر صرفه جویی در هزینه های ارزی خود در این زمینه نباشد؟

وزارت خانه ای که اداره عریض و طویلی بنام فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد هنوز هم با صرف هزینه گزاف برای سرورهای خارجی ،میزبان خود را انتخاب میکند؟ یا به سرویس دهنده بومی اعتماد ندارد (هرچند آنها در آزمون خود برای میزبانی سایتها و خبرگزاری های داخلی کاملا موفق عمل کرده اند و کارنامه قابل قبولی دارند ) یا برایش هزینه کرد اموال دولتی اهمیتی ندارد!

شاید هم اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات در این زمینه تخصص لازم را ندارند که میتوانند با انتقال میزبانی خود به داخل کشور در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

جالب تر اینجاست که قرار است طرح ملی پرونده الکترونیک سلامت با تکیه بر همین دانش اجرایی کنند.

و در آخر این سوالیست که مسئولین این وزارت خانه باید برای تنویر افکار عمومی به آن پاسخ دهند که چرا از سرورهای خارجی برای میزبانی خود استفاده میکنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha