یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 28467

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر رساندن انرژی به دانش‌آموزان كنكوری به كاهش اضطراب و استرس آنها نیز كمك می‌كند.

عسل و خرما در كاهش اضطراب كنكوری‌ها مفید است
 سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر رساندن انرژی به دانش‌آموزان كنكوری به كاهش اضطراب و استرس آنها نیز كمك می‌كند.

علی شمس نورایی در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: دانش‌آموزان كنكوری از مصرف زیاد شیرینی‌، چیپس، پفك، تنقلات ناسالم، نوشیدنی‌های گازدار و حاوی كافئین یا مواد انرژی‌زا پرهیز كنند.

وی گفت: مصرف تنقلات ناسالم ممكن است آثار مثبت گذرا داشته باشند ولی پس از مدتی كوتاه عوارض گوارشی، اضطراب، هیجان، سردرد و عدم تمركز را به دنبال خواهد داشت.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف شیر و لبنیات، تخم مرغ، حبوبات و غلات، مواد پروتئینی، سبزی‌ها و میوه‌‌ها موجب بهبود سلامت جسم و ذهن می‌شود و به افزایش توان مغز كمك می‌كند.

شمس نورایی بیان داشت: مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر رساندن انرژی به دانش‌آموزان كنكوری، ویتامین‌ها و عناصر ضروری آنها را تأمین می‌كند و در كاهش اضطراب و استرس مفید است.

وی ادامه داد: مصرف ماهی، میگو، جگر، گوشت و حبوباتی مثل عدس كه حاوی آهن، اسید فولیك، كلسیم، فسفر و سایر مواد ریز‌مغذی‌ هستند به كاهش كم‌خونی، اضطراب و افزایش توان یادگیری، حافظه و تمركز كمك می‌‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha