یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 28469
 سلامت نیوز :مصرف مداوم سیگار یكی از عوامل موثر در بروز سرطان ریه و مرگ دروازه بان اسبق تیم ملی ایران، ناصر حجازی بود.

 دكتر محمد رضا مسجدی، فوق تخصص ریه در برنامه نبض شبكه خبر گفت: ناصر حجازی به علت ابتلا به سرطان ریه كه آن هم ناشی از مصرف طولانی مدت سیگار بود، جان خود را از دست داد.

دكتر مسجدی با ابراز تاثر و تاسف از مرگ زود هنگام اسطوره فوتبال ایران تصریح كرد: این روزها بسیاری از رسانه ها از جمله رسانه ملی از این ورزشكار صاحب نام اسطوره سازی و از زحمات و خدمات ارزنده او برای كشور تجلیل كردند اما نكته ای كه مغفول ماند و همگان به سادگی از آن عبور كردند چرایی مرگ زود هنگام این قهرمان ورزش كشور بود.

رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات همچنین افزود: روزانه دویست نفر از مردم ایران به خاطر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند كه این تعداد به اندازه تلفات سرنشینان سقوط یك هواپیما است. اما مرگ خاموش این عده از مردم هیچ گاه بازتابی همچون سقوط هواپیما ندارد.

بر اساس گزارش وب دا، ناصر حجازی كه مرگ زودهنگام او جامعه ورزشی و بسیاری از مردم فوتبال دوست كشورمان را متاثر كرد پیش از این در گفتگو با یكی از جراید گفته بود: «اولین بار یك خبرنگار ورزشی در كنار زمین سیگار را به دستم داد.»

این گزارش می افزاید: ناصر حجازی هنگام هدایت تیم فوتبال در كنار زمین بارها و بارها با سیگار در قاب تصویر رسانه ها ظاهر شد و از آن جا كه الگو پذیری اسطوره ها و قهرمانان ورزشی نقشی بی بدیل در ترویج یك رفتار بر روی علاقه مندان ایجاد می كند از چشم تیز بین رسانه ها و مسئولان بهداشتی و ورزشی این رفتار غیر ورزشی دور نماند.

گفتنی است اخیرا فیفا طی دستور العملی تمامی مریبان و مسئولان تیم های ورزشی را از كشیدن سیگار در كنار زمین های ورزشی و نیز در مقابل تماشاچیان و دوربین های رسانه ها منع كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha