دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

به دلیل بارش برف و باران شدید، برودت و آلودگی هوا مدارس ۸ استان و شهرستان های آن در مقاطع مختلف در دو شیفت صبح و عصر امروز دوشنبه تعطیل و در برخی استان ها نیز فعالیت آموزشی با تاخیر آغاز شده است .

مدارس کدام شهرها امروز تعطیل شدند؟

سلامت نیوز:  به دلیل بارش برف و باران شدید، برودت و آلودگی هوا مدارس ۸ استان و شهرستان های آن در مقاطع مختلف در دو شیفت صبح و عصر امروز دوشنبه تعطیل و در برخی استان ها نیز فعالیت آموزشی با تاخیر آغاز شده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ورود سامانه بارشی در روزهای اخیر به کشور سبب کاهش محسوس دما، وزش باد و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشوربویژه ارتفاعات شده است.

با توجه به برودت هوا و یخ زدگی معابر داخلی شهرها روستاها و مشکل تردد دانش آموزان، مدارس مقاطع مختلف و همچنین مهد های کودک و پیش دبستانی ها در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شده است.

شدت آلاینده ها در برخی استان ها همچون خوزستان نیز سبب وارونگی هوا و تعطیلی مدارس این استان شده است.

بوشهر

بنا بر اعلام رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان مدرسه‌های چهار شهرستان بوشهر، دشتستان، دشتی و مقطع ابتدایی تنگستان به‌دلیل شدت بارندگی و آبگرفتگی تعطیل شد.

همچنین مدرسه‌های مقطع ابتدایی و پیش دبستانی شهر بوشهر و خارگ (بجز عالی شهر) نیز به دلیل شدت بارندگی و آبگرفتگی روز دوشنبه تعطیل است.

تا کنون  تصمیمی درباره تعطیلی مدرسه‌ها در شیفت بعداز ظهر امروز گرفته نشده است و در صورت هرگونه تصمیمی از سوی ستاد بحران شهرستان‌ها و مناطق اطلاع رسانی می‌شود.

 بارندگی در استان بوشهر از صبح روز یکشنبه آغاز و شدت بارندگی باعث تعطیلی مدرسه‌های شهرستان‌های شمالی استان بوشهر شامل گناوه و دیلم و منطقه بندر ریگ شد و براساس پیش‌بینی هواشناسی ناپایداری‌های جوی تا روزهای سه شنبه و چهارشنبه به تناوب در این استان ادامه دارد.

 چهار محال و بختیاری

به گفته مدیرکل آموزش وپرورش چهارمحال وبختیاری، به علت بارش برف و برودت هوا و احتمال آبگرفتگی و یخ‌زدگی معابر، مدارس ۱۰منطقه آموزشی استان نیز  تعطیل اعلام شد.

براساس وضعیت مناطق آموزشی و همچنین میزان بارش روز دوشنبه مدارس منطقه لاران، فارسان و کوهرنگ در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

همچنین در مناطق شهرکرد، سامان، بن،  بروجن،  گندمان، بلداجی و کیار نیز تمام مقاطع پیش دبستانی،  ابتدایی و متوسطه اول تعطیل و مقطع متوسطه دوم با یک ساعت تاخیر در مدارس حاضر شدند.

در بخش ارمند، لردگان، میانکوه، خانمیرزا، فلارد و عشایر نیز تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح روز دوشنبه با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

فعالیت مدارس در نوبت بعد ازظهر روز دوشنبه،  با توجه به شرایط جوی، در این روز اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس اعلام هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در منطقه کوهرنگ و نواحی مرتفع و کوهستانی به صورت برف باشد و  برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط رخ می‌دهد.

بارش برف در برخی از نقاط چهارمحال و بختیاری مانند کوهرنگ در روز یکشنبه به ۱۰سانتیمتر رسید.

خوزستان

بنا به گفته مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان تمامی مدارس مقاطع سه گانه شهرهای بندر امام(ره) بندر ماهشهر و امیدیه در ۲ نوبت صبح و عصردوشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

روز شنبه هفته جاری نیز مدارس تعدادی از شهرستانهای استان خوزستان به دلیل وارونگی هوا تعطیل بود.

 مرکزی

فعالیت مدارس برخی از شهرستان‌های استان مرکزی(منطقه سربند شهرستان شازند) در تمامی دوره‌های تحصیلی شهر و روستا به دلیل بارش برف و برودت هوا با با تاخیر آغاز شد.

همچنین فعالیت تمامی دوره‌های تحصیلی روستایی شهرستان خمین و دلیجان امروز نیز در نوبت صبح ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه و مراکز پیش دبستانی و دوره ابتدایی شهری این شهرستان نیز ساعت ۹ آغاز شد.

 با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان احتمال تعطیلی این مدارس وجود دارد.

اصفهان

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز از تعطیلی مدارس کلانشهر اصفهان و برخی از شهرهای استان خبر داد.

بنابر بر تصمیم مسوولان استان مدارس ۶ ناحیه کلانشهر اصفهان و نجف آباد در مقاطع پیش دبستانی، دبستان، متوسط اول و دوم در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل شده است.

همچنین به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس شهرستان های نطنز، مهردشت، میمه و فریدن و فریدونشهر در سه مقطع یاد شده تعطیل اعلام شد.

کهگیلویه و بویر احمد

بارش برف، سرما و کوکلاک شدید در شهرستان های بویراحمد و دنا مهد کودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی نوبت صبح این دو شهرستان را تعطیل کرد.

مدارس در بقیه شهرستان ها و مناطق در دو نوبت صبح و عصر باز است.

سامانه بارشی که از عصر روز گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده تا عصر فردا سه شنبه ادامه دارد.

بر اساس گزارش های رسیده در برخی مناطق و گردنه های برف گیر استان از جمله مله شوره،  کاکان یاسوج حدود ۱۰ سانتی متر برف باریده است.

وی یادآور شد: بارش برف در ارتفاعات دنا و گردنه بیژن تا حدود ۱۵ سانتی متر نیز گزارش شده است.

 شیراز

 مسئولان اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان فارس نیز اعلام کردند :همه مدارس و دانشگاه های شهر شیراز در ۲ نوبت صبح و عصر و همچنین همه مدارس و دانشگاه‌های کازرون امروز دوشنبه ۹۸ تعطیل است.

  بنا به اعلام استانداری فارس همه دانشگاه های شیراز و کازرون در روز دوشبه تعطیل است. 

 گفته می شود این تعطیلی ها برای اجتناب از آسیب رسیدن به دانش آموزان و دانشجویان به دلیل اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین است.

مدارس شیراز در روزهای شنبه(نوبت عصر) و تمام روز یکشنبه تعطیل اعلام شد که این تعطیلات شامل دانشگاه های این شهر نیز شد. 

مصوبه اصلاح قیمت بنزین در شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد.

البرز

بنا بر اعلام کمیته ستاد مدیریت بحران استانداری البرز تمام مدارس این استان امروز تعطیل  است.

معاون امور عمرانی استانداری البرزاظهار داشت که بر اساس مصوبه این ستاد مهدکودک ها و همه مقاطع پیش دبستانی، دبستان، متوسط اول و دوم در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha