یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 28476
متخصصان و كارشناسان علوم پزشكی در اروپا اعلام كرده‌اند كه از پلاسما می‌توان بعنوان سلاحی برای مقابله با عفونت‌ها استفاده كرد.

به گزارش ایسنا، این یافته جدید حاصل یك مطالعه طولانی مدت است و به شناسایی روشی جدید برای مراقبت از بیماران بستری شده در بیمارستان در برابر عفونت‌های شدید و خطرناك منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر گریگو مورفیل از متخصصان انستیتو ماكس پلانك در این مطالعه خاطرنشان كرد كه با استفاده از پلاسما در تلاش برای دستیابی به روشهایی است كه باكتری‌ها و ویروس‌های عامل بروز عفونت‌ها در بیمارستانها را نابود می‌سازند. در این روش، پلاسما فوق العاده حرارت داده شده و با یك گاز دارای بارالكتریكی، تغییراتی روی آن اعمال می‌شود.

مورفیل تصریح كرد كه این روش كاربردهای عملی بسیاری می‌تواند داشته باشد.

وی در این باره تصریح كرد: ما در حال طراحی سیستمی هستیم كه از خواص ویژگی‌های آنتی باكتریان ذاتی پلاسما برای عفونت زدایی سریع و آسان استفاده كنیم.

مورفیل همچنین افزود: در واقع تلاش ما این است كه با استفاده از پلاسما توان سیستم ایمنی بدنمان را در مقابله با عفونت‌های شدید و خطرناك تكمیل‌تر كرده و افزایش دهیم. این روش كاربردهای متنوعی می‌تواند داشته باشد كه شامل حفظ بهداشت دستها و بهداشت مواد غذایی، عفونت زدایی از تجهیزات پزشكی و بیمارستانی، رعایت بهداشت فردی و حتی در دندانپزشكی‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha