سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: اگرچه استفاده از كرم‌های ضدآفتاب از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌كند، ولی به طور كامل مانع آسیب پوست نمی‌شوند و به همین دلیل لازم است در فصل تابستان تا حد امكان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز شود.

دكتر سیمارسائی درگفت‌وگو با  ایسنا ، اظهار كرد: ‌كرم‌های ضدآفتاب با فاكتور حفاظتی SPF 30 در هر شرایط آب‌وهوایی می‌توانند از پوست در برابر نور خورشید محافظت كنند.

وی افزود: استفاده از ‌كرم‌های ضدآفتاب با فاكتور حفاظتی بیشتر از 30 نه تنها در حفاظت پوست تاثیری ندارد بلكه به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی بیش‌تر ممكن است موجب بروز آلرژی پوستی شوند.

رسائی تصریح كرد: ‌امواج ماوراء بنفش نوع A كه در نورخورشید وجود دارند، موجب قرمزی و آفتاب ‌سوختگی پوست بدن می‌شوند، این در حالیست كه كرم‌های ضد آفتاب معمولی از پوست تنها در برابر امواج ماوراء بنفش نوع B محافظت می‌كنند؛ بنابراین توصیه می‌شود از كرم‌های ضدآفتاب با خاصیت محافظت در برابر امواج نوع A و B استفاده شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: استفاده از كرم‌های ضد آفتاب به هر میزان كه باشد به طور كامل از پوست در برابر نور خورشید محافظت نمی‌كنند، به همین دلیل توصیه می‌شود در فصل تابستان تا حد امكان از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز شود. استفاده از وسایل حفاظتی مانند كلاه، دستكش و عینك آفتابی هم در حفاظت پوست در برابر نور خورشید موثر است.

وی ادامه داد: ‌تابش بیش از حد نور آفتاب بر پوست بدن موجب بروز سرطان‌های پوستی و خشكی و پیری زودرس پوست می‌شود. زمینه ایجاد برخی سرطان‌های پوستی از دوران كودكی در افراد ایجاد می‌شود، بنابراین كودكان نباید بیش از حد در معرض تابش آفتاب قرار گیرند و استفاده از كرم‌های ضد آفتاب در كودكان هم توصیه می‌شود.

رسائی با اشاره به این ‌كه میزان جذب نورخورشید در لباس‌های با رنگ روشن كمتر از لباس‌های تیره است، گفت: خیس و مرطوب شدن لباس موجب از بین رفتن خاصیت حفاظتی آن در برابر نور خورشید می‌شود در نتیجه در صورت مرطوب شدن لباس به دلیل تعریق باید آن را تعویض كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha