سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 284787

پدر باید همواره نقش یک الگو و معلم دانا را برای دخترش به خصوص در کودکی او ایفا کند تا موفقیت او در آینده تضمین شود اما چگونه؟

کاری کنید که بداند دوستش دارید!

سلامت نیوز: پدر باید همواره نقش یک الگو و معلم دانا را برای دخترش به خصوص در کودکی او ایفا کند تا موفقیت او در آینده تضمین شود اما چگونه؟

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، علاقه پدران به دختران‌شان از نوعی دیگر است. برق نگاه پر از عشق آن‌ها را می‌توان از همان روزهای اول تولد دختران‌شان دید. رابطه دخترها با پدران‌شان رابطه‌ای خاص است و بارها شنیده‌ایم که دخترها «بابایی» هستند. این نشان‌دهنده اهمیت رابطه پدر- دختری است. رفتار پدر با دخترش تاثیر مهمی‌ بر انتخاب‌های او در آینده خواهد داشت. پدر باید همواره نقش یک الگو و معلم دانا را در طول زندگی برای دخترش ایفا کند اما چگونه می‌توان این رابطه شیرین را محکم‌تر کرد؟ اگر شما پدری دختردار هستید، برای داشتن رابطه‌ای موفق با او، راهکارهایی را که در ادامه مطرح می‌شود، بخوانید.
 
 نگذارید به عشق شما شک کند
در هر فرصتی به چشمانش نگاه کنید و به او بگویید که دوستش دارید. او به عشق شما بیش از پول و هدیه‌های وقت ‌و بی‌وقت‌تان نیاز دارد. در امنیت و اعتماد، هیچ فردی در دنیا نمی‌تواند جای پدرش را بگیرد. او در هر لحظه و هر سنی ممکن است شما را ناامید کند و مرتکب اشتباه شود اما هیچ‌گاه نگذارید به عشق شما شک کند.


 حافظه هیجانی‌اش را پر کنید
دختر شما باید دوران کودکی‌اش را به عنوان مهم‌ترین دوره زندگی‌اش تا جایی که ممکن است، واضح و روشن به یاد داشته باشد. شما وظیفه‌ دارید رویدادهایی با خاطره‌های خوش برایش تدارک ببینید، مثل یک سفر خانوادگی، جشن‌های مناسبتی ساده و به یاد ماندنی و حتی یک صبحانه درست و حسابی دو نفره. با دوربین‌تان هر لحظه خوشحالی او را ثبت کنید. حافظه‌ هیجانی دخترتان را از لحظاتی که با پدرش سپری کرده ‌است، پر‌کنید و همیشه در بزرگ‌ترین رویدادهای زندگی‌اش در کنارش باشید. این نکته مهم است که او شما را به عنوان پدری همراه به ذهن بسپارد.


  علاقه‌تان به مادرش را پنهان نکنید
مراقب باشید که او رفتار شما را با مادرش زیر ذره‌بین دارد. این موضوع اهمیت زیادی دارد بنابراین لطفا با دقت‌ این موضوع را رعایت‌ کنید. به او نشان بدهید که مادرش را دوست دارید و او در اولویت همه برنامه‌های زندگی شما خواهد‌ بود. گاهی با همسرتان تفریح دونفره یا حتی یک سفر آخر هفته بدون حضور بچه‌ها داشته باشید. این کار نه تنها برای بهتر شدن زندگی مشترک‌تان مفید است بلکه به دخترتان برای داشتن یک دیدگاه مثبت درباره ازدواج نیز کمک می‌کند.


  اصول بستن موهایش را یاد بگیرید
خوشحالی دختربچه‌ها از این کار غیرمعمول پدرشان که پیش از این به عهده مادر بوده، غیرقابل ‌وصف است. امتحان‌کنید و از لذت آن‌ها مملو از عشق شوید. پدرها هم باید موهای دخترشان را درست‌کنند و ناخن‌هایش را بگیرند! چنین مهارت‌هایی به او نشان می‌دهد که یک مرد، با قدرت و جدیت پدرش، می‌تواند لطیف و مهربان باشد.


 به رویاپردازی‌هایش با دل‌و‌جان گوش دهید
دخترها در مقایسه با پسرها زیاد حرف می‌زنند. به فکرها، آرزوها و هر آن‌چه با‌ربط و بی‌ربط می‌گوید، با جان و دل گوش‌ بدهید و با او رویاپردازی کنید. رازها و حرف‌های خصوصی او را جایی دیگر مطرح نکنید. در غیر این ‌صورت، برگرداندن اعتماد از دست‌رفته کار سختی خواهد بود. در ضمن و به بهانه‌های کوچک، برنامه‌های دو نفره تدارک ببینید. به رستوران بروید، برای تماشای فیلم به سینما بروید، با او ورزش و پیاده‌روی کنید، برای تهیه کتاب به کتابخانه سر بزنید و حتی برای خرید مایحتاج بهداشتی‌و‌آرایشی مناسب سنش او را همراهی کنید. این‌که چگونه و کجا چند ساعتی را با دخترتان وقت بگذرانید، بستگی به هنر برنامه‌ریزی شما و شناخت روحیه دخترتان دارد.


  زیبایی درونش را مهم‌تر از زیبایی ظاهر بدانید
به او یاد بدهید که زیبایی درونش از ظاهرش مهم‌تر است و همیشه به او یادآور شوید که این زیبایی درونی اوست که اهمیت دارد، نه زیبایی ظاهرش. با این کار به مرور به او آموزش داده‌اید که زیبایی چیزی است که در وجود هر فردی نهفته است و نیازی به لباس و آرایش‌های آن‌چنانی نیست. این روزها با وجود شبکه‌های اجتماعی در حوزه مد و زیبایی ظاهری، این شما هستید که باید به او توضیح بدهید برای ایجاد یک حس خوب در دیگران، نیازی نیست سر و شکلش را عوض کند و دنبال جراحی های زیبایی و ... برود!


  با نامه‌‌های محبت‌آمیز، غافل گیرش کنید
گاهی اوقات برای دخترتان یادداشتی بنویسید و در کیف و کتاب مدرسه‌اش بگذارید و در آن یادآور شوید که او را بسیار دوست دارید و از داشتن او احساس غرور می‌کنید. با این کار تاثیری بی‌نظیر روی او می‌گذارید.


  در انتخاب همسر آینده‌اش تاثیرگذار باشید
رابطه شما با دخترتان سال‌ها بعد بر تصمیم او برای ازدواج با مرد رویایی‌اش تاثیر مستقیم دارد. دختران کوچک با پدران موفق در این رابطه پدر-دختری، معمولا می‌گویند زمانی که بزرگ شوند با بابا یا کسی شبیه به او ازدواج خواهند‌ کرد. با شنیدن این حرف از دهان او، به خودتان آفرین بگویید چون شما در برقراری ارتباط با او موفق بوده‌اید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha