رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت، آمار خسارات وارده به اورژانس و مراکز فوریتهای پزشکی در حوادث روزهای گذشته در برخی نقاط کشور را اعلام کرد.

آمار خسارات وارده به اورژانس و مراکز فوریت های پزشکی در حوادث روزهای گذشته

سلامت نیوز: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت، آمار خسارات وارده به اورژانس و مراکز فوریتهای پزشکی در حوادث روزهای گذشته در برخی نقاط کشور را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، در پی برخی حوادث و نا آرامی‌ های روزهای گذشته که طی آن عده ‌ای افراد، اموال عمومی را تخریب کرده و باعث اخلال در خدمت رسانی در برخی نقاط شدند، دکتر کیانوش جهانپور، در توضیح آمار تجمیعی خسارات وارده به مراکز فوریت های پزشکی و اورژانس تا صبح سه شنبه، اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر اختلال در عبور و مرور در برخی مناطق و موارد متعدد اخلال در فرآیند خدمت رسانی و امداد رسانی به بیماران و مصدومین و امدادجویان از سوی آشوبگران و اخلالگران، حداقل ۱۲۴ دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی و عملیاتی آسیب کلی و جدی دیده‌ اند؛ به نحوی که تعداد زیادی از آنها به کلی از چرخه عملیات خارج شده ‌اند.

وی همچنین، به آسیب به تجهیزات پزشکی و غارت این لوازم و تجهیزات در جریان حوادث سه روز گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه ده ها دستگاه AED، ونتیلاتور و دستگاه تله مدیسین و تجهیزات پزشکی پورتابل آسیب دیدند و بیش از ۴۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ نیز غارت و تخریب شده است .

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برآوردهای اولیه، از خسارت ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی به شبکه اورژانس و فوریت‌های پزشکی حکایت دارد.

دکتر جهانپور ضمن ابراز تاسف از رفتارهای شرارت آمیز و ضد اجتماعی عده ای اغتشاش‌گر در "ضرب و شتم و آسیب جرحی تعدادی از تکنسین‌ها، پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی از سوی آشوبگران درحین امدادرسانی و خدمت‌رسانی"، بیان کرد: به رغم وقوع این موارد و مشکلات، نظام سلامت و سازمان اورژانس کشور با بسیج کردن کلیه امکانات و استفاده از تمامی ظرفیت ها، گستردگی خدمات خود در مناطق درگیر را افزایش داده است. در خلال اتفاقات روزهای گذشته، تلاش همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان، خدمت رسانی و امداد حداکثری به مردم بوده است که تاکنون نیز به بهترین نحو ممکن، این خدمات به شهروندان و هموطنان عزیزمان ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha