معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به مصوبات نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشكی و تخصصی مورخ 19 آبان 1398، با اشاره به نقش دستیاران تخصصی در ارائه خدمات درمانی گفت: در این شورا حداکثرکشیک دستیاران در رشته های تخصصی، 12شب در ماه تعیین شد.

حداکثرکشیک دستیاران در رشته های تخصصی، 12شب در ماه

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به مصوبات نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشكی و تخصصی مورخ 19 آبان 1398، با اشاره به نقش دستیاران تخصصی در ارائه خدمات درمانی گفت: در این شورا حداکثرکشیک دستیاران در رشته های تخصصی، 12شب در ماه تعیین شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکترباقرلاریجانی با اعلام این مطلب افزود: تنظیم برنامه دستیاران توسط مدیران گروه و یا رییس بخش های مربوطه با رعایت سقف تعداد کشیک موظف صورت می گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت درخصوص تکمیل ظرفیت دوره های دستیار تخصصی گفت: دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی مجاز است در مرحله تکمیل ظرفیت در هر دوره ازآزمون پذیرش دستیار رشته های تخصصی بالینی، در صورت تقاضای دانشگاه ها، به اعلام اساسی افراد واجد شرایط پذیرش از بین مردودین مرحله اصلی همان دوره در قالب ظرفیت های خالی مانده ناشی از منصرفین، دستیاران تغییر رشته یافته، متقاضیان انتقال و نیز ظرفیت های تکمیل نشده با همکاری مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام نماید.
وی افزود: در شورا مقرر شد مرکز سنجش آموزش پزشکی ترتیبی اتخاذ نماید تا افراد واجد شرایط پذیرفته شده درمرحله تکمیل ظرفیت دارای حداقل نمره آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته / محل و در همان سهمیه در مرحله اصلی پذیرش باشند.
دکتر لاریجانی با اعلام این خبر که طبق مصوبات این شورا از سال 1399و به بعد آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی بصورت متمرکز و پذیرش بصورت دانشگاهی خواهد بود، گفت: از سال 1399 هر داوطلب آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی فقط در یک رشته/ محل می تواند شرکت نماید. کارگروه طراحی سوالات می بایست ترکیبی از اعضا هیئت ممتحنه و مدیران برنامه آموزشی دوره تکمیلی تخصصی مرتبط باشند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در دوره فوق تخصص و تکمیلی تخصصی اضافه کرد: دارا بودن مدرك دانشنامه تخصصی رشته پیش‌نیاز از شرایط الزامی شركت درآزمون های پذیرش دستیار فوق تخصصی و دوره های تكمیلی تخصصی در رشته های مورد نیاز است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به فعالیت های بین المللی حوزه آموزش اشاره و گفت: موضوع جذب دانشجوی خارجی در دوره های تخصصی و فوق تخصصی در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دنبال می شود. این متقاضیان مشروط به فعالیت در خارج از ایران از برخی الزامات دانشجویان داخلی معاف هستند.

وی افزود: اتباع خارجی که متقاضی گذراندن دوره های تکمیلی تخصصی باشند، مشروط به اینکه پس از فارغ التحصیلی در خارج از ایران فعالیت نمایند، نیاز به مدرك دانشنامه تخصصی رشته پیش‌نیاز ندارند و با داشتن گواهینامه تخصصی می توانند در آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی شرکت نمایند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی ضمن اعلام خبر تغییر وضعیت رشته جراحی عروق ازدوره تکمیلی تخصصی به رشته فوق تخصصی جراحی عروق گفت: آن دسته ازدارندگان مدرک دوره تکمیلی تخصصی ادوار گذشته داخل کشور که بر اساس مصوبات شورا ، آن دوره تکمیلی تخصصی به رشته فوق تخصصی تغییرمقطع پیدا کرده است و متقاضی گذراندن دوره آموزشی تکمیلی برای کسب مدرک فوق تخصصی می باشند، می توانند در قالب ظرفیت مازاد، مابقی دوره فوق تخصصی را در یکی از دانشگاه های تربیت کننده رشته مربوطه، بجز دانشگاهی که در آن مشغول هستند)، پذیرش و شروع به دوره آموزشی نمایند.

وی تصریح کرد: کلیه متقاضیان مدرک فوق تخصصی ملزم به شرکت در امتحان گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی و همچنین دفاع از پایان نامه هستند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha