رئیس کمیته میراث و گردشگری شورای شهر تهران، از کم کاریی سازمان محیط زیست در جانمایی مناسب برای انتقال آرادکوه انتقاد کرد و گفت: بحران زیست محیطی برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر که در اطراف این مرکز در شهر‌های کهریزک، باقرشهر و حسن آباد زندگی می‌کنند مشکل ایجاد کرده است.

کم کاری محیط زیست در جابه جایی آرادکوه

سلامت نیوز: رئیس کمیته میراث و گردشگری شورای شهر تهران، از کم کاریی سازمان محیط زیست در جانمایی مناسب برای انتقال آرادکوه انتقاد کرد و گفت: بحران زیست محیطی برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر که در اطراف این مرکز در شهر‌های کهریزک، باقرشهر و حسن آباد زندگی می‌کنند مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز، حسین خلیل آبادی رئیس کمیته میراث و گردشگری شورا تهران در گفتگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت جابه جایی آرادکوه، گفت: متاسفانه وجود آرادکوه در مسیر رفت و آمد مسافران فرودگاه به بحرانی زیست محیطی بدل شده و از این بدتر مشکلات عدیده‌ای را برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر که در اطراف این مرکز در شهر‌های کهریزک، باقرشهر و حسن آباد زندگی می‌کنند ایجاد کرده است.


وی با بیان اینکه برای رفع بحران زیست محیطی آراد کوه باید تصمیم عاجلی صورت بگیرد، افزود: رفع این معضل به شهرداری و فرودگاه ربطی ندارد، زیرا در این رابطه ستادی زیر نظر محیط زیست تشکیل شده که تصمیمات در خصوص جابه جایی این مرکز را بر عهده دارد.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه محیط زیست باید هر چه سریع‌تر نسبت به جانمایی مناسب در خصوص جابه جایی آرادکوه اقدام کند، تصریح کرد: رئیس جمهور نیز در خصوص تسریع در جابه جایی آرادکوه دستور داده و گویه مکان نهایی آن در حال مطالعه از سوی مسئولان امر است.

این عضو شورای شهر پنجم با بیان اینکه اظهارنظر‌ها در خصوص کم کاری شهرداری در جابه جایی آرادکوه اشتباه است، گفت: مسئولیت این موضوع با سازمان محیط زیست بوده و پس از جانمایی شهرداری همکاری لازم را انجام خواهد داد.


رئیس کمیته میراث و گردشگری شورای شهر تهران، یادآور شد: جای جدید برای انتقال آراد کوه طبق قانون ملی پسماند باید از سوی سازمان محیط زیست و وزارت کشور تعیین شود تا محل تخلیه زباله‌های پایتخت تغییر کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha