چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 284839

متخصصان آمریکایی در آزمایشات خود به داروی جدیدی دست پیدا کردند که علائم میگرن را تسکین می‌دهد.

خبر خوش برای مبتلایان به میگرن

سلامت نیوز:  متخصصان آمریکایی در آزمایشات خود به داروی جدیدی دست پیدا کردند که علائم میگرن را تسکین می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان اظهار داشتند: افراد مبتلا به میگرن که علائم بیماری‌شان با داروهای موجود تسکین پیدا نمی‌کند بزودی گزینه درمانی جدیدی را در اختیار خواهند داشت.

در این مطالعه که روی نزدیک به ۱۷۰۰ بیمار انجام گرفت مشخص شد قرصی موسوم به ubrogepant نسبت به یک دارونما در تسکین علائم میگرن عملکرد بهتری داشته‌است.

هرچند سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز این دارو را تایید نکرده‌ اما داروی ubrogepant به گروه جدیدی از داروهای موسوم به مهارکننده‌های CGRP تعلق دارد که از سال گذشته وارد بازار دارویی شده‌است.

CGRP پروتئینی است که در حین حملات میگرنی از طریق عصب‌های سه‌قلو ترشح می‌شود و در بروز علائم میگرن نقش کلیدی بازی می‌کند.

به گفته محققان بررسی‌های جدید نشان داد داروی ubrogepant نسبت به چندین دارونما در تسکین درد و دیگر علائم میگرن از قبیل حالت تهوع و حساسیت به نور یا صدا بهتر عمل می‌کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان اظهار داشتند با مصرف داروی ubrogepant علائم بیماری میگرن در ۲۲ درصد از مبتلایان در مدت دو ساعت تسکین پیدا کرد. این درحالیست که در گروه دیگر این رقم ۱۴ درصد بوده‌است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha