سلامت نیوز : رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: برای نخستین بار در جهان، بیمارستان صحرایی اتوبوس آمبولانس در كشور طراحی و در آینده راه اندازی خواهد شد.
 
غلامرضا معصومی در گفت و گو با ایرنا افزود: این بیمارستان صحرایی از تركیب سه دستگاه اتوبوس آمبولانس تشكیل شده كه از بخش های بیمارستانی، اتاق عمل و ریكاوری و یك دستگاه اتوبوس آمبولانس دارای بخش پشتیبانی و تجهیزاتی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه تشكیل شده است.
وی اظهار داشت: الگوی ایستگاهی بیمارستان صحرایی بر پایه اتوبوس آمبولانس به گونه ای تعریف شده كه بین اتوبوس ها فضایی به وسعت 144 مترمربع درنظر گرفته شده است و بین این فضاها چادر نصب خواهد شد.
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی خاطرنشان كرد، برای این بخش ها، تخت های سرپایی تعریف شده است.
معصومی گفت: این بیمارستان صحرایی نخستین بار در دانشگاه علوم پزشكی اهواز بكار گرفته می شود.
وی اظهار امیدواری كرد، این مدل از بیمارستان های صحرایی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی اظهار داشت: یكی از بزرگترین مشكلات بیمارستان های صحرایی، جابجایی و نگهداری آن است اما با اجرای این طرح، مشكل حركت كردن آن مرتفع می شود.
معصومی افزود: همچنین از ظرفیت این بیمارستان ها می توان در مواقع غیر بحرانی برای مثال هنگام تعمیر یك بیمارستان در كنار مراكز درمانی بهره برد.
وی، نقل و انتقال شمار بیشتری از مصدومان و نیز ارایه خدمات راحت تر در فضای اتوبوس آمبولانس را از دیگر مزایای بیمارستان صحرایی بر پایه اتوبوس آمبولانس برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha