تقریبا هر رفتاری به دنبال علت های روانی و فیزیولوژیکی اتفاق می افتد و شوهر شما نیز از این امر مستثنا نیست؛ بنابراین سعی کنید در پی شناخت علت رفتار های پرخاشگرانه وی باشید و به مرور چیز هایی که او را عصبی می کند، شناسایی و سپس برای رفع آن ها برنامه ریزی و اقدام کنید.

در زندگی مشترکم هم احساس خوشبختی می‌کنم و هم بدبختی!

سلامت نیوز-*دکتر حسین محرابی: تقریبا هر رفتاری به دنبال علت های روانی و فیزیولوژیکی اتفاق می افتد و شوهر شما نیز از این امر مستثنا نیست؛ بنابراین سعی کنید در پی شناخت علت رفتار های پرخاشگرانه وی باشید و به مرور چیز هایی که او را عصبی می کند، شناسایی و سپس برای رفع آن ها برنامه ریزی و اقدام کنید.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشت: بیش از پنج سال از شروع زندگی‌مشترک‌مان گذشته است و همسرم کارشناسی برق دارد. یک دختر سه ساله هم داریم. مشکلم این است که در زندگی مشترکم هم احساس خوشبختی می‌کنم و هم بدبختی! شوهرم مردی پرخاشگر و عصبی است. چند وقتی با من و دخترم خوب است به طوری که احساس خوشبختی می کنم اما دوباره آدم پرخاشگر و زودرنجی می شود. چه کنم؟

پاسخ:
 قبل از هر موضوعی لازم است شما و همسرتان به یک شناخت مناسب از روحیات همدیگر برسید تا بتوانید برای رفع نیاز های عاطفی و معنوی یکدیگر واکنش مناسب تری نشان دهید. برای کسب این شناخت هم بهتر است گاهی از زاویه دید طرف مقابل به قضایا نگاه و خود را در شرایط وی تصور کنیم.


 در روز های خوشی با شوهرتان متفاوت باشید
نوشته اید شوهرتان چند وقتی با شما و دخترتان خوب است به طوری که احساس خوشبختی می کنید. یک نکته مهم این است که نوع رفتار شما در زمان هایی که شوهرتان خوب و خوش رفتار است باید با زمان هایی که بداخلاقی می کند، متفاوت باشد به گونه ای که وی نتیجه خوب رفتار کردن خود را در رفتار مناسب شما مشاهده کند و همواره طوری رفتار کنید که تقویت کننده رفتار های مناسب و بازدارنده رفتار های پرخاشگرانه وی باشید.


 شرایط را مدیریت کنید
در پیامک تان نوشته اید گاهی رفتار های شوهرتان خیلی خوب است. پس می توان نتیجه گرفت که تا حدودی شرایط و محیط روی نحوه رفتار وی موثر است و شما می توانید با تشخیص این مسئله و شناسایی محرک هایی که باعث آرامش و خوش رفتاری وی می شود، آن ها را تقویت کنید و همچنین با شناخت محرک ها و شرایطی که باعث برهم خوردن تعادل و بدرفتاری در شوهرتان می شود، آن ها را کم رنگ و مشکل تان را حل کنید. در این شرایط می توان گفت شما در موارد زیادی می توانید از بروز تنش پیشگیری کنید.


 پرخاشگری شوهرتان را واکاوی کنید
تقریبا هر رفتاری به دنبال علت های روانی و فیزیولوژیکی اتفاق می افتد و شوهر شما نیز از این امر مستثنا نیست؛ بنابراین سعی کنید در پی شناخت علت رفتار های پرخاشگرانه وی باشید و به مرور چیز هایی که او را عصبی می کند، شناسایی و سپس برای رفع آن ها برنامه ریزی و اقدام کنید.


 شوهرتان را درک کنید
شما هیچ اشاره ای به مشکلات شوهرتان نکرده اید. اگر به دلایل بداخلاقی و پرخاشگری شوهرتان پی بردید، بهتر است به جای اذیت و طرد کردن او، تلاش کنید او را درک کنید و بدانید که احتمالا خودش هم از این گونه رفتار ها راضی نیست و در صورتی که شما و اطرافیان با حمایت و راهنمایی مناسب بتوانید اعتماد او را مبنی بر پشتیبانی به او اثبات کنید، به مرور از فشار های روانی اش کم می شود و رفتارش بهتر خواهد شد.

 *مشاور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha