رئیس سمینار اصول زیبایی در دندانپزشکی، با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: بعضی از این مشکلات خیلی مزمن شده است.

برخی مشکلات جامعه پزشکی مزمن شده است

سلامت نیوز: رئیس سمینار اصول زیبایی در دندانپزشکی، با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: بعضی از این مشکلات خیلی مزمن شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی اصغر پیوندی، صبح چهارشنبه در سمینار اصول زیبایی در دندانپزشکی که از ۲۹ آبان تا یکم آذر ۹۸ در سالن تلاش برگزار می شود، با طرح این سئوال که چرا جامعه پزشکی به آموزش های ضمن خدمت نیاز دارد، افزود: اندوخته های علمی جامعه پزشکی در همان 8 سال تجمیع شده و لازم است که با روش ها و نوآوری های جدید آشنا شوند.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، با تاکید بر بهره گرفتن از تجربیات و معلومات و نوآوری های پشکسوتان حرفه و علم پزشکی، تصریح کرد: چنین سمینارها و کنگره هایی در همین راستا برگزار می شود و انجمن های علمی در هر رشته و حرفه پزشکی، به فراخور نیازهایی که دارند، تلاش کرده اند در این مسیر گام بردارند.

پیوندی اضافه کرد: برگزاری این قبیل سمینارها و کنگره ها می بایست به دور از افراط و تفریط و با هدف خدمت بهتر به مردم، دنبال شود.

وی با اشاره به صلاحیت انجمن های علمی تخصصی در برگزاری سمینارهایی، گفت: برگزاری این سمینارها و کنگره ها با هدف آموزش مداوم، هیچ منافاتی با اهداف سازمان نظام پزشکی ندارد که در این سال ها چنین برنامه هایی را دنبال می کند.

پیوندی ادامه داد: آموزش مداوم، یکی از وظایف ذاتی سازمان نظام پزشکی است و در این راه، سازمان نظام پزشکی تهران نیز تلاش کرده با توجه به اینکه 40 درصد جامعه پزشکی کشور را دارد، به دنبال چنین آموزش ها و برنامه هایی باشد.

رئیس سمینار اصول زیبایی در دندانپزشکی، با اشاره به این مطلب که همکاران دندانپزشکی تهران توانسته اند در برگزاری چنین سمینارها و آموزش هایی از سایر رشته سبقت بگیرند، گفت: متاسفانه جامعه پزشکی به خصوص در تهران بزرگ، با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند که بعضی از این مشکلات، مزمن شده است.

پیوندی به موضوع مالیات و تعرفه ها به عنوان بخشی از مشکلات جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: متاسفانه مشکل تعرفه ها لاینحل شده است. همچنین، موضوع تداخلات بین رشته ای، یکی دیگر از مشکلات حرفه پزشکی است که بعضا به خارج از جامعه پزشکی کشیده شده است.

وی گفت: تنها راه برون رفت از این قبیل مشکلات، تعامل سازنده با ارگان های تصمیم گیر در بیرون از جامعه پزشکی و همچنین، تعامل و همفکری در بین جامعه پزشکی است.

پیوندی افزود: هیچ رشته پزشکی نسبت به دیگر رشته ها برتری ندارد و همه باید با هم دیده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha