چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 284890

مدیر برنامه کنترل مقاومت میکروبی وزارت بهداشت، گرایش مردم به عدم مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها را ضروری دانست و گفت: نقش رسانه ها در فرهنگسازی برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها ضروری است.

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها باید متوقف شود

سلامت نیوز: مدیر برنامه کنترل مقاومت میکروبی وزارت بهداشت، گرایش مردم به عدم مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها را ضروری دانست و گفت: نقش رسانه ها در فرهنگسازی برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مریم مسعودی فر «مبارزه با مقاومت میکروبی یک مسئولیت جهانی» را شعار سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد و افزود: پیشگیری از مقاومت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک ها یک شعار یک مسئولیت جهانی و همگانی است.

وی در خصوص سه شعار سازمان بهداشت جهانی در این خصوص توضیح داد: شستشوی دست ها، واکسیناسیون و تماس جنسی سالم سه شعار سازمان بهداشت جهانی در زمینه مقاومت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک هاست. باید سطح آگاهی مردم درباره آنتی بیوتیک ها را ارتقا دهیم.

مدیر برنامه کنترل مقاومت میکروبی وزارت بهداشت افزود: از ۲۷ آبان تا ۲ آذر، هفته جهانی اطلاع رسانی درباره مقاومت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک هاست که یک هفته نمادین است. هدف در کوتاه مدت کاهش مصرف غیرضروری آنتی بیوتیک ها و در درازمدت دستیابی به الگوی مصرف آنتی بیوتیک هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha