سلامت نیوز : ایجاد انگیزه لازم در والدین و معلمان باعث تربیت صحیح کودکان در چارچوب معنایی معین می شود که به واکنش معنا دار فرد در برهه های مختلف زمانی در جامعه می انجامد.
امیر میرزاخانی روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون بازار توصیه های تربیتی در کشورمان رونق زیادی دارد، برای مثال صدا و سیما با دعوت کارشناسان تربیتی به ارائه رهنمود های مختلف برای تربیت کودکان می پردازد همچنین مجلات و نشریات خانوادگی و تربیتی نیز نگرش های مختلفی را درباره انواع تربیت ارائه می دهند.

وی اظهار داشت: تربیت فرزندان باید بر پایه نقاط ضعف و قوت فرد باشد و نباید فراموش کرد والدین و معلمان به عنوان افراد سازنده در این امر نیاز به آموزش کافی و مناسب دارند.

این روانشناس تصریح کرد: اگر تربیت فرزند در چارچوب اصول هدفدار نباشد به دلیل تنوع طلبی انسان باعث می شود تا در آینده تصمیمات اخذ شده توسط فرد به دلیل تمرکز نداشتن و کم حوصلگی به نتیجه مناسب نرسد.

میرزاخانی با اشاره به تعلل نظام اجتماعی ایران در کمک به فرد در یافتن هویت فرهنگی وی خاطرنشان کرد: از آنجا که انگیزه های فردی و اجتماعی هر دو در تصمیم گیری های اجتماعی مؤثر هستند لذا پی گیری روش های فعلی ارزیابی کلیشه ای نابسامانی وضعیت خلاقیت و پژوهشگری و ضعیف بودن مهارت های آموزشی نه تنها تأثیرگذار نخواهد بود بلکه باعث ایجاد ناهنجاری هایی چون اعتیاد و رفتار های جنسی نامتعارف و عکس العمل های غیر منطقی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha