آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی در انسان است كه بیانگر نارسایی مفصلی بوده و این بیماری در ورزشكاران حرفه ای كه مدام در معرض ضربه خوردن هستند شایع تر است .

سلامت نیوز :آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی در انسان است كه بیانگر نارسایی مفصلی  بوده و این بیماری در ورزشكاران حرفه ای كه مدام در معرض ضربه خوردن هستند شایع تر است .
دفتر آموزش و ارتقاء‌ سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  اعلام كرد: كاهش وزن به میزان 5 كیلوگرم، احتمال به وجود آمدن آرتروز زانو را ، 50 درصد كاهش می دهد.
بنابراین گزارش، در آرتروز، ‌غضروف مفصل صدمه دیده و كم كم از بین می رود و ممكن است هر مفصلی را درگیر كند . ومفصل بزرگ كه وزن بدن را تحمل می كنند مثل مفاصل زانو ، ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلاء‌ هستند.
این گزارش می افزاید:‌ اصلی ترین علایم این بیماری خشكی پس از استراحت است به این معنی كه گاهی اوقات وقتی مفصل به مدت طولانی بی حركت مانده باشد و بخواهد فعالیت كند درد خواهد داشت.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، دومین علامت ،‌كاهش انعطاف پذیری است به همین دلیل بیماران مبتلا به آرتروز نمی توانند به راحتی مفاصل خود را خم و راست كنند و برای علامت بعدی هم می توان به درد،‌ مفاصل اشاره كرد و توصیه می شود كسانی كه بیشتر از دو هفته چنین علایمی را در مفاصل خود دارند حتماً به پزشك مراجعه كنند.
این گزارش حاكیست ،‌علت ایجاد این بیماری هنوز به طور واضح شناخته نشده است ولی چند عامل وجود دارد كه می تواند زمینه ساز ابتلاء  به آرتروز باشد،‌ كه یكی از آنها سن بالا است كه معمولاً در افراد بالای 40 سال دیده می شود.
براساس این گزارش ،‌آرتروز در خانم ها بیشتر از آقایان بروز می كند ولی دلیل آن هنوز به درستی مشخص نشده ولی ناهنجاریهای مادرزادی استخوانی و یا صدمه به مفصل یكی از مهم ترین عوامل زمینه ساز بروز آرتروز است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha