شش عضو یک باند مخوف سرقت طلا و جواهرات از منازل مشهد درحالی با صدور دستورات ویژه قضایی در چنگ قانون گرفتار شدند که اعضای این باند وحشتناک علاوه بر سوابق سرقت های مسلحانه در جنوب کشور، در برخی پرونده های امنیتی نیز نقش مهمی داشته اند.

«خفاش های طلایی» در دام!

سلامت نیوز:  شش عضو یک باند مخوف سرقت طلا و جواهرات از منازل مشهد درحالی با صدور دستورات ویژه قضایی در چنگ قانون گرفتار شدند که اعضای این باند وحشتناک علاوه بر سوابق سرقت های مسلحانه در جنوب کشور، در برخی پرونده های امنیتی نیز نقش مهمی داشته اند.


به گزارش سلامت نیوز، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته در گفت وگو با خراسان و با بیان این خبر گفت: از اوایل امسال، سرقت طلا و جواهرات از منازل مشهد به طرز غیرمتعارفی افزایش یافت. قاضی سید جواد حسینی افزود: بررسی محتویات پرونده های متشکله در  مراکز انتظامی نشان می داد که سرقت های مذکور با شیوه تخریب قفل درها با دیلم و در ساعات به خصوصی از شب صورت می گیرد و دزدان فقط به دنبال طلا و جواهرات، سکه و پول نقد هستند.
سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد اضافه کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و با تدابیر سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) گروه ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با هدایت سرهنگ شفیع زاده(رئیس پلیس آگاهی) مامور رسیدگی به سرقت های مذکور شدند چرا که تحقیقات و رصدهای اطلاعاتی بیانگر آن بود که پلیس با اعضای یک باند بسیار حرفه ای و آموزش دیده روبه روست.
وی در ادامه تصریح کرد: اهمیت این ماجرا موجب شد تا یکی از قضات زبده دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، رسیدگی قضایی به این پرونده را درحالی به عهده بگیرد که برخی شواهد و مدارک موجود از خطرناک بودن اعضای این باند حکایت داشت بنابراین اولین مرحله از اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان با راهنمایی و دستورات قاضی دکتر حسن زرقانی آغاز شد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: تحقیقات میدانی و رصدهای اطلاعاتی در مناطق جغرافیایی وقوع این جرایم نشان می داد که اعضای این باند خطرناک با استفاده از دو دستگاه پژو 405 سفیدرنگ بیشتر سرقت ها را در مناطق احمد آباد، بولوار سجاد، فلسطین، قاسم آباد، آزادشهر، وکیل‌آباد و ... انجام می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی حسینی تاکید کرد: ادامه بررسی ها همچنین مشخص کرد که سارقان منازل آپارتمانی را در اوایل شب زیرنظر می گیرند و زمانی که با تاریکی واحدهای مسکونی روبه رو می شوند و از خالی از سکنه بودن منازل اطمینان حاصل می کنند به صورت پوششی و با نگهبانی دادن یکی از پژو سواران در داخل خودرو، دیگر عوامل باند به دنبال طلا و جواهرات و سکه می گردند و در کمترین زمان ممکن از محل می گریزند.
این مقام قضایی ادامه داد: وضعیت سرقت‌های مذکور موجی از نگرانی را در میان مال باختگان و اعضای خانواده های آنان ایجاد کرده بود اما تحقیقات پرونده به صورت محرمانه و سری پیش می رفت چرا که نتیجه اقدامات اطلاعاتی حکایت از آن داشت که اعضای این باند خطرناک در برخی مسائل امنیتی ویژه نیز نقش مهمی دارند.
وی گفت: به همین دلیل و با دستورات ویژه دادستان مرکز خراسان رضوی، گروه ورزیده کارآگاهان با رعایت همه جوانب امنیتی زیر نظر قاضی زرقانی، شگردهای عملیاتی را تغییر دادند و به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد یکی از مظنونان اصلی پرونده سرقت سوابق کیفری وحشتناکی مانند سرقت های مسلحانه در جنوب کشور را دارد بنابراین استعلام ها و هماهنگی بین دستگاه های قضایی مشهد و یکی از استان های جنوبی کشور صورت گرفت و مشخصات کامل این فرد که ماه ها قبل از زندان گریخته بود، در اختیار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.
قاضی حسینی تصریح کرد: قطعات پازل سرقت ها و عاملان این جرایم روی میز شعبه 405 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد کنار یکدیگر در حال چیده شدن بود که ناگهان با رصدهای اطلاعاتی، سرنخ های مهمی از سرکرده مخوف این باند به دست آمد و عملیات کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ دیزآوندی (رئیس دایره مبارزه با سرقت) وارد مرحله جدیدی شد.
وی افزود: ادامه تحقیقات شبانه روزی بالاخره سرکرده باند را در تور اطلاعاتی کارآگاهان انداخت و مشخص شد که اعضای این باند خطرناک منزلی را در بولوار وحدت مشهد اجاره کرده اند و با دستبرد به منازل شهروندان درصدد تهیه مبالغ هنگفت برای ادامه جرایم خاص و دستبردهای هولناک هستند.
قاضی سیدجواد حسینی با اشاره به این که هیچ کدام از اعضای باند از خراسان رضوی نبودند، درباره روند گسترده فعالیت های اطلاعاتی اضافه کرد: ابتدا با هماهنگی سردار تقوی همه راه های گریز متهمان بسته شد و اعضای شش نفره این باند در تور اطلاعاتی پلیس قرار گرفتند تا این که شب جمعه گذشته کارآگاهان در چند شاخه عملیاتی و با نظارت مستقیم قاضی حسن زرقانی وارد عمل شدند و مخفیگاه دزدان را در بولوار وحدت مشهد به محاصره درآوردند.
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: در این عملیات چند ساعته شش عضو این باند که یکی از آنان زن جوانی است در چنگ قانون گرفتار شدند.
وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقدار زیادی اسناد و مدارک و لوازم سرقتی به دست آمده است که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.
این مقام قضایی با قدردانی از دستورات و حمایت های ویژه مسئولان قضایی استان و همچنین فرماندهان انتظامی خاطرنشان کرد: همه اعضای باند دارای سوابق کیفری و به ویژه سرقت مسلحانه هستند اما سرکرده باند علاوه بر آن ها، جرایم امنیتی ویژه ای را نیز در پرونده سیاه خود دارد!
قاضی حسینی به دلایل امنیتی توضیح بیشتری در این باره نداد اما گفت: زن جوان که روابط نامشروع با یکی از اعضای دستگیر شده باند دارد، طلا و جواهرات سرقتی را در مشهد به طلافروشی ها می فروخت که تاکنون دو مالخر طلاهای سرقتی در منطقه طلاب مشهد هم شب گذشته دستگیر و به پنجه قانون سپرده شدند.
معاون دادستان مشهد که در سال های نه چندان دور به پرونده های جنایی رسیدگی می کرد و هم اکنون نیز بر رسیدگی به پرونده های جرایم خاص نظارت دارد، به نورافکنی در لانه مخوف باند «خفاش های طلایی» نیز اشاره کرد و افزود: اعضای این باند بین 23 تا 35 ساله هستند و از همان دوران نوجوانی به ارتکاب جرم روی آورده اند.
وی گفت: دو دستگاه خودروی پژو 405 سفید رنگ که در ارتکاب سرقت ها استفاده می شد نیز با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی توقیف شده است و اعضای باند در بازجویی های تخصصی چند ساعته با حضور قاضی پرونده در پلیس آگاهی تاکنون به بیش از 20 فقره سرقت در مناطق سجاد، فلسطین، قاسم آباد، احمدآباد و ... اعتراف کرده اند.
قاضی سیدجواد حسینی در پایان گفت: بررسی های دقیق و بازجویی از متهمان برای کشف سرقت های دیگر آنان همچنان ادامه دارد و اطلاعات بیشتر در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha