شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 284971

یکی از دغدغه‌های مادران در فصل سرما، نحوه پوشاندن کودکان به‌منظور ایمن بودن در برابر بیماری‌های زمستانی است.

بچه را سرما نده!

سلامت نیوز: یکی از دغدغه‌های مادران در فصل سرما، نحوه پوشاندن کودکان به‌منظور ایمن بودن در برابر بیماری‌های زمستانی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، شش ماه از سال را در هوای سرد و خنک سپری می‌کنیم و قرار نیست کودکان را در کنج خانه حبس کنیم. در ضمن، تک‌تک اعضای خانواده نباید از لذت یک پیاده‌روی جانانه حتی در شب و روزهای سرد بی‌نصیب بمانند. بنابراین طبیعی است یکی از دغدغه‌های مادران در فصل سرما پوشاندن کودکان‌شان به‌منظور ایمن بودن در برابر بیماری‌های زمستانی باشد. برای کم‌کردن این نگرانی و از طرفی برای لذت بردن کودک از فضای بیرون خانه حتی در سرما، شما را با چند ترفند برای پوشش آن‌ها آشنا می‌کنیم.
 
   نوزاد را قنداق‌پیچ کنید
نوزاد را با لباس‌های گرم خانگی‌اش به خوبی بپوشانید یا حتی اگر لازم باشد او را قنداق‌پیچ کنید و کلاهی بر سرش بگذارید تا گوش‌هایش را نیز بپوشاند. توصیه می‌شود نوزادتان را با گرمای بدن خودتان گرم نگه دارید، بنابراین از زیاد پوشاندنش خودداری کنید. برای این کار بهتر است مادر پالتو یا کتی آزادتر مثل لباس‌های بارداری بر تن کند تا محیطی گرم برای به آغوش گرفتن کودک، بیرون از خانه باشد. لباس خود را تا حدی باز بگذارید که سر و صورت کودک دیده شود. گاهی با انگشتان دست‌‌تان، نوک بینی و گردن او را برای این که متوجه شوید زیادی گرم یا سردش نیست بررسی کنید.


   زیرپوش مناسب را جدی بگیرید
تا زمانی‌که کودک زیرپوش مناسبی به تن ندارد، هر تعداد لایه لباس زمستانی برتن داشته باشد فایده ای ندارد. بنابراین به جای این‌که با لباس‌های متعدد، تحرک و راحتی کودک را از او بگیرید، ابتدا یک زیر پوش نخی نازک تنش کنید. به این ترتیب لباس‌های بافتنی و پشمی تن او را اذیت نمی‌‌کند و گرمای بدنش هم محفوظ می‌ماند.


   لباس‌های گرم باید چند لایه باشد
بهترین پوشش زمستانی کودک، استفاده از چند لایه لباس است که علاوه بر حفظ گرمای بدن، این امکان را می‌دهد تا در صورت تغییر محیط و احساس گرما، بتوان از تعداد لایه‌ها کم کرد. لایه نهایی بهتر است از جنسی مقاوم در برابر باد و باران و متناسب با بدن کودک باشد مثل کت یا پالتو.


   سر و پاهایش را بپوشانید
در صورتی که برای حمل کودک از کریِر استفاده می‌کنید و با توجه به این‌که تسمه‌های محافظتی و پوشش درون کریر گرمابخش کودک شماست، او را زیادی نپوشانید. فقط دقت کنید سر و پاهای کودک به ‌خوبی پوشانده شود چون معمولا بیرون از کریر می‌مانند. اما اگر قرار است کودک در آغوش خودتان حمل شود، مراقب باشید از کفشی با پاشنه مناسب استفاده کنید تا مانع سر خوردن‌تان شود.


   از چکمه ساق بلند استفاده کنید
از آن‌جا که کودک از یک سنی به بعد لازم است روی پاهای خودش بایستد و وزن کودک بیش از این روی بدن شما سنگینی نکند، از تهیه یک جفت چکمه ساق‌بلند با لایه داخلی خزدار و پاشنه مناسب برای محافظت از پای کودک و پیشگیری از سر خوردن او روی زمین‌های لغزنده زمستانی غافل نشوید. توصیه می‌شود برای خیس نشدن در روزهای بارندگی، جنس کفش پارچه‌ای یا ابری نباشد.
تذکر: برای اطمینان از گرم نگه داشتن بچه در چنین روزهایی، همیشه یک پتوی کوچک و گرم همراه داشته باشید.
منبع: todaysparent، nourishingjoy
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha