سلامت نیوز :مدیركل بیمه خدمات درمانی خراسان شمالی گفت: شهروندان بی بضاعت اسفراین، ‌شیروان و بجنورد، ‌رایگان بیمه درمان ایرانیان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل بیمه خدمات درمانی خراسان شمالی، علی آرمیده با بیان اینكه افراد محروم ساكن در شهرهای اسفراین، ‌شیروان و بجنورد بعد از تایید محرومیت به صورت رایگان بیمه درمان ایرانیان می‌شوند، از فاقدان بیمه درمانی در كلان شهرهای شیروان، اسفراین و بجنورد خواست در صورت عدم بضاعت مالی در پرداخت حق بیمه به اداره كل بیمه خدمات درمانی مراجعه كنند.
وی افزود: در طرح بیمه ایرانیان متقاضیان بعد از اعلام عدم بضاعت مالی برای تایید محرومیت به كمیته امداد امام (ره) معرفی می‌شوند و بعد از ارزیابی و اعلام نظر كمیته امداد امام (ره) مبنی بر محرومیت، ‌میتوانند به صورت رایگان بیمه شوند.
آرمیده با بیان اینكه كمیته امداد امام (ره) در طرح بیمه ایرانیان به عنوان مرجع صلاحیت‌دار در ارزیابی محرومیت متقاضیان همواره یاری‌گر سازمان بیمه خدمات درمانی بوده است، گفت: در طرح بیمه ‌ایرانیان‌ 50 درصد حق بیمه‌ای كه هر شهروند باید برای بیمه درمان ایرانیان پرداخت كند توسط دولت كریمه تخفیف داده می‌شود و تخفیف 50 درصد مابقی با تایید كمیته امداد امام (ره) توسط سازمان بیمه خدمات درمانی برای بیمه شده لحاظ می‌شود.
وی همچنین تبدیل دفترچه بیمه درمانی روستایی به بیمه درمان ایرانیان برای آن دسته از روستایانی كه به منظور درمان مستمر در شهر اقامت گزیده‌اند را یكی دیگر از خدمات بیمه خدمات درمانی عنوان كرد و گفت: بیمه درمان ایرانیان برای شهرنشینان فاقد هر گونه بیمه درمانی است.
مدیركل بیمه خدمات درمانی خراسان شمالی از ‌روستاییان و عشایری كه دفترچه روستایی دریافت كرده و اكنون در شهرها سكونت دارند نیز خواست برای سهولت در دریافت خدمات درمانی برای تعویض دفترچه از روستایی به ایرانیان اقدام كنند.
وی اظهار داشت: دفترچه روستایی با توجه به نیاز به نظام ارجاع و مهر پزشك روستایی برای خدمت رسانی به روستاییان است و روستاییان مهاجر شهرها برای سهولت در دریافت خدمات درمانی می‌بایست برای دریافت بیمه ایرانیان اقدام كنند.
مدیر كل بیمه خدمات درمانی خراسان شمالی تصریح كرد: در طرح بیمه ایرانیان تاكنون 3 هزار نفر بی بضاعت شناسایی شده و دفترچه بیمه ایرانیان رایگان دریافت كرده‌اند.
بر پایه این خبر، اداره كل بیمه خدمات درمانی خراسان شمالی با بیش از 660 هزار نفر بیمه شده، 80 درصد جمعیت استان را زیر پوشش قرار داده و بالغ بر 30 هزار خدمت بیمه‌گری را ماهانه در قالب صدور اولیه، تمدید، تعویض و المثنی به بیمه شدگان ارائه می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha