سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند زنان بارداری كه چاق هم هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌ها قرار دارند چون در زنان چاق در دوران بارداری توان بدن برای مقابله با عفونت‌ها و باكتری‌ها به مراتب كمتر از زنان لاغرتر است.

به گزارش ایسنا، دكتر سارباتاماسن كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته است، می‌گوید: زنانی كه پیش از باردارشدن چاق بوده‌اند در مقایسه با زنانی كه وزن طبیعی دارند، در طول دوره بارداری، عملكرد سیستم ایمنی بدنشان تفاوت‌های جدی و مهمی پیدا می‌كند كه این تفاوت‌ها می‌تواند پیامدهای منفی و نامطلوبی هم برای مادر و هم برای نوزاد وی داشته باشد و سلامت هر دوی آنها را به خطر بیندازد.

به گزارش شبكه خبری ای‌بی‌سی، دكتر سن از متخصصان انستیتو مطالعاتی مادر و نوزاد در مركز پزشكی توفتز و بیمارستان اطفال فلوتینگ در بوستون این مطالعات را انجام داده و به نتایج قابل توجهی دست یافته است.

وی دریافت كه چاقی در دوران بارداری با افزایش خطر بروز عفونت‌ها رابطه مستقیم دارد. مثلا در زنان چاق احتمال عفونی شدن غشاء اطراف جنین و مایع آمنیونی افزایش می‌یابد كه عواقب جدی و خطرناكی هم برای مادر و هم برای نوزاد می‌تواند داشته باشد.

این متخصصان برای بررسی تاثیر چاقی بر توان زنان باردار برای مقابله با عفونت‌ها روی نمونه‌های خونی 30 زن باردار كه در هفته 24 تا 28 بارداری خود بودند آزمایش انجام دادند.

نتایج آزمایشات نشان داد در زنان چاق تعداد سلولهای طبیعی دفاعی كه با عفونت‌ها مبارزه می‌كنند به مراتب كمتر است.

شرح این یافته در نشست سالانه انجمن‌های آكادمیك اطفال در آمریكا ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha