سلامت نیوز : یك شركت داروسازی به تازگی از توزیع ظریف‌ترین سوزن تزریق انسولین در جهان خبر داد.

به گزارش ایسنا، این سوزن جدید تولید شركت بكتون دیكنسون است و طراحان آن امیدوار هستند كه تا حد زیادی درد ناشی از سوزن تزریق انسولین را در مبتلایان به دیابت كه نیاز به تزریق این هورمون دارند، كاهش دهد.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، دكتر دیواكارمتیال مدیر تجاری مركز مراقبت پزشكی – دیابت BD در هند در این باره اظهار داشت: كارآیی نانو سوزن قلمی BD در آزمایشات مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفته و مشخص شده است كه به اندازه سوزن‌های بلندتر برای بیماران با شرایط جسمی مختلف موثر است.

به گفته این كارشناسان، سوزن جدید اولین سوزن قلمی در جهان است كه فقط 4 میلی متر طول دارد.

همچنین این سوزن از نظر ضخامت نازكترین و باریكترین سوزنی است كه تاكنون در جهان تولید شده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر سوزن‌های انسولین در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند و سوزنهایی كه طول آنها 5 میلی متر است بیشترین كاربرد را در بین بیماران دیابتی دارند.

دكتر متیال تصریح كرد: ما اطمینان داریم كه محصول جدید در بین مبتلایان به دیابت طرفداران زیادی پیدا خواهد كرد و در تسهیل تزریق انسولین تاثیر بسزایی خواهد داشت.

كارشناسان طراح سوزن مینیاتوری جدید تاكید كردند كه این سوزن از نظر كنترل كلوگز درست مثل سوزنهای بلندتر عمل می‌كند و به لحاظ كارآیی هیچ فرقی با آنها ندارد. این سوزن به طور موثر یك دوز انسولین را به لایه چربی زیرپوست منتقل می‌كند كه بهترین منطقه برای تزریق انسولین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha